اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

پل مکانیزه اردبیل تا آخر سال افتتاح می‌شود / آسفالت 136 هکتار معابر شهری

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: اولین پل مکانیزه عابر پیاده مرکز استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

پل مکانیزه اردبیل تا آخر سال افتتاح می‌شود / آسفالت 136 هکتار معابر شهری

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بخش عمده‌ای از عملیات نصب و راه‌اندازی این پل مکانیزه انجام شده و با سرمایه‌گذاری 550 میلیون تومان توسط بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است که به دلیل مشکل ارضی و ترخیص تجهیزات این پل با برخی موانع و مشکلات روبرو بودیم که در حال برطرف شدن است و تا آخر امسال این پل مکانیزه در میدان حافظ اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی از اجرای شش پل عابر پیاده در سطح شهر اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: سه مورد از این پل‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اردبیل یادآور شد: ما کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن شهرداری را امسال به بهره‌برداری رساندیم به طوری که 226 هزار تن آسفالت تولید و در مناطق مختلف شهر پخش شد.

بدری گفت: ما در تمام مناطق و محلات اعم از برخوردار، کم برخوردار و نیمه برخوردار سعی کردیم عملیات آسفالت‌ریزی را انجام دهیم و بدون توجه به مزیت خاص به صورت عادلانه این توزیع و پخش آسفالت صورت گرفته است.

این مسئول محدوده خدمات شهرداری را 6 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و بیان داشت: 18 درصد این محدوده خدمات را معابر تشکیل می‌دهد که رقمی در حدود یک هزار و 600 هکتار می‌باشد.

شهردار اردبیل با اعلام اینکه 50 درصد این مناطق فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارند، افزود: ما بالغ بر 536 هکتار معابر و محلات فرسوده داریم که اگر هر تن آسفالت را شش متر‌مربع در نظر بگیریم و سالانه 136 هکتار معابر فرسوده شهری را آسفالت کنیم، پیش‌بینی می‌کنیم تا چهار سال آینده آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر اردبیل به روز شود.

اولویت اول سال آینده همچنان آسفالت است

بدری ‌در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما همچنان اولویت‌مان را در سال آینده نیز آسفالت کوچه‌ها و معابر قرار دادیم و همانطوری که امسال دو برابر سال‌های گذشته آسفالت تولید و پخش کردیم سال آینده نیز با جهش این چنینی روبه‌رو خواهیم شد.

وی کیفیت آسفالت تولید شده و نظارت‌ها بر آن را یادآور شد و ادامه داد: در تمام مراحل مواد و مصالح مورد استفاده در آزمایشگاه‌های مجهز مورد تجزیه و تحلیل و کنترل قرار می‌گیرد به طوری که کیفیت آسفالت تولیدی توسط شهرداری اردبیل عمری به درازای هفت تا 10 سال دارد.

شهردار اردبیل تاکید کرد: امسال 25 میلیارد تومان در تهیه، تولید و پخش آسفالت هزینه شد، اما اجرای جوی و جدول برای هدایت‌ آب‌های سطحی است.

بدری افزود: در این زمینه 322 هزار متر‌مکعب زیر‌سازی را در سطح شهر شاهد بودیم و 115 کیلومتر جدول‌گذاری صورت گرفته است.

این مسئول گفت: در کنار آن کانال هدایت آب‌های سطحی با مصالح سنگی بتنی اجرا شده که مهمترین مسیر اجرای کانال سنگی مابین ملاباشی تا گلمغان با هدف هدایت آب‌های سطحی دو شهرک نیستان و کشاورز بوده است.

شهردار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: ما در حد توان سعی کردیم مشکل آب‌های سطحی میادین و مراکز اصلی شهر به ویژه دروازه‌ مشگین را حل کنیم و با تعریض و فضاسازی مناسب زیر‌گذر حسن‌آباد و نصب پمپ‌های مجهز به هدایت آب‌های سطحی سعی کردیم مشکل آب‌گرفتگی را در حد وسع و توان برطرف کنیم.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول