اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان:

قطع سوخت کارخانه سیمان ممتازان کارگران را بیکار کرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان از قطع 45 روزه سوخت گاز این کارخانه خبر داد و‌ گفت: کارگران شاغل در این بخش اکنون بیکار هستند.

قطع سوخت کارخانه سیمان ممتازان کارگران را بیکار کرد

محمد ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از قطع سوخت گاز این کارخانه از حدود 45 روز پیش خبر داد و با بیان اینکه در این مدت فعالیت کوره تولید کلینکر متوقف شده و مجبور شدیم به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده به تعمیرات ناخواسته این واحد بپردازیم، اظهار داشت: به همین دلیل کارگرانی که در این قسمت مشغول به کار بوده‌اند در حال حاضر بیکار هستند. 

وی استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم برای راه‌اندازی کوره تولید کلینکر را به دلیل هزینه بسیار زیاد امکان‌پذیر ندانست و به قیمت سه برابری مازوت نسبت به گاز اشاره کرد.

ربانی افزود: نرخ هر لیتر مازوت 2 هزار ریال است در حالی که هر متر مکعب گاز 700 ریال برای واحدهای تولیدی تمام می‌شود‌ از این رو استفاده از مازوت برای یک واحد تولیدی جدید مثل سیمان ممتازان که هزینه استهلاک و هزینه بازپرداخت وام‌های ریالی و ارزی آن بسیار زیاد است، مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی ماهانه بیش از 20 میلیارد ریال برای خرید مازوت در سیمان ممتازان غیر ممکن است، گفت: افزایش قیمت سوخت در حالی رقم خورد و قیمت تمام شده مازوت با هزینه حمل و آماده‌سازی به هر لیتر 2 هزار و 400 ریال رسید که قیمت سیمان هنوز نرخ کنترل شده است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند مشکلات بسیاری را برای این واحد تولیدی به وجود می‌آورد، تصریح کرد: علاوه بر بحث هزینه‌ها، مصرف سوخت مازوت آلودگی محیط زیست را در پی دارد و بهتر است صنایع به سمت مصرف گاز حرکت کنند تا به لحاظ زیست محیطی نیز مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان توجه بیشتر مسئولان استان کرمان به این واحد تولیدی و ادامه استفاده از سوخت گاز را خواستار شد و خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در سال حمایت از تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصمیمات به گونه‌ای نباشد که واحدهای تولیدی به سمت تعطیلی و ورشکستگی گام بردارند.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول