اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

توسعه کتابخوانی با نهادینه ‎شدن آموزه‎های فرهنگی محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: اگر آموزه‎های فرهنگی به درستی در جامعه نهادینه شده و توسعه یابد آن گاه گرایش به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزایش یافته و همه با یک فهم دقیق از زندگی فعالیت خواهند کرد.

توسعه کتابخوانی با نهادینه ‎شدن آموزه‎های فرهنگی محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی هفتمین نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: کتاب بهترین، قوی‎ترین و موثرترین وسیله پیام‎رسانی بشر است و پیام زندگی سالم و پرنشاط فرهنگی و همزیستی مسالمت‎آمیز در زندگی اجتماعی، بزرگ‎ترین رسالت مخزن گرانبهایی چون کتاب است.

وی تصریح کرد: هر فعالیتی که سبب ترویج فرهنگ عالی و بالا رفتن فرهنگ عمومی شود باید به آن اهتمام ورزید و نمایشگاه کتاب هم یکی از همین فعالیت‎ها است که یک پیام فرهنگی قوی را به قلب جامعه منتقل می‎کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع نمایشگاه از مناظر مختلف دارای اهمیت است بیان داشت: کتاب مهمترین مولفه در جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی در جامعه است و اگر کتاب و کتابخوانی توسعه یابد، آسیب‎های اجتماعی نیز کمرنگ و بی‎معنا می‎شوند.

جمشیدی تاکید کرد: همه ما به دنبال یک زندگی سالم، مطبوع و پرنشاط هستیم که رسیدن به این زندگی سالم و پرنشاط منوط به تقویت پایه‎های فرهنگی جامعه است.

وی اضافه کرد: اگر آموزه‎های فرهنگی به درستی در جامعه نهادینه شده و توسعه یابد آن گاه گرایش به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزایش یافته و همه با یک فهم دقیق از زندگی فعالیت خواهند کرد.

جمشیدی در پایان تأکید کرد: عملیاتی کردن نمایشگاه کتاب و اجرای هرچه بهتر این رویداد فرهنگی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‎های اجرایی استان است زیرا تبدیل جامعه به یک جامعه فرهنگی و پرنشاط رسالت همه مسئولان است و همه باید دست به دست هم دهیم تا سطح فرهنگی جامعه را بالا ببریم.

هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از (شش تا 12دی) سال‌جاری در محل برگزاری نمایشگاه بین‎المللی استان برگزار می‎شود و همچون سال‎های گذشته آثار این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف به دانشجویان، محققان، اساتید دانشگاه، حوزویان و غیره ارائه خواهد شد.

در نمایشگاه امسال بیش از 30 هزار عنوان کتاب در 300 غرفه در معرض دید علاقه‎مندان به کتاب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول