اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

شهدای روستایی افتخارآفرینان تمام عرصه‌های انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شهدای روستایی به‌عنوان افتخارآفرینان عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی شناخته می‌شوند.

شهدای روستایی افتخارآفرینان تمام عرصه‌های انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یادواره شهدای روستای پر از توابع شهرستان ارومیه صبح امروز با حضور اهالی روستا، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت‌الاسلام جابر شوقی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای پر گفت: به ‌فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست بنابراین یادواره شهدای روستای پر نیز بر همین اساس برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دومین یادواره شهدای روستای پر با هدف تجدید میثاق دوباره با کسانی است که آسایش و آرامش و غیرت دینی کنونی ما مدیون حماسه‌سازی آن‌هاست.

شوقی با اشاره به وظیفه ملت در برابر شهدا، اضافه کرد: ما باید پیوسته قدردان کسانی باشیم که با رشادت و جانفشانی برای وطن امکان زندگی با عزت و شرف را برای ما مهیا ساختند.

شوقی تصریح کرد: مقابله با شبیخون فرهنگی و انتقال مفهوم واژه‌هایی چون ایثار، شجاعت و زندگی با عزت توأم با ولایت‌مداری به نسل جدید با برگزاری چنین یادواره‌هایی امکان‌پذیر است.

پس از سخنرانی فرمانده پایگاه مقاومت روستای پر، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی وارد مسجد شد که با شعارهای پرشور اهالی این روستا مورد استقبال همرزمان سابق خود قرار گرفت.

در ادامه این مراسم کلیپ معرفی شهدای روستای پر پخش شد که حزن و اشک همرزمان آنان در مسجد را در پی آورد.

 ابوذر حسنی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنان خود بیان داشت: در استان ما 33 سال است که دفاع مقدس ادامه دارد چرا که این استان شرایطی دارد تا هیچ وقت در باغ شهادت در این خطه آسمانی بسته نباشد.

وی با ارائه تحلیلی از شرایط استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های اول انقلاب گروهک‌های داخلی منافق و ضد انقلاب مزدور در این شهر جنایت‌های فراوانی مرتکب شدند که با خون شهدا و زحمات حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسنی توانستیم در مقابل آن‌ها مقاومت کرده و آنان را از بین ببریم.

وی دومین عامل ایجاد نا امنی در استان در سال‌های گذشته را هم مرزی با کشور متجاوز عراق در پیرانشهر و سردشت در جنوب استان عنوان کرد که همچون جنوب کشور مستقیماً درگیر دشمن بعث بودیم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: اگر چه 31 شهریور سالروز آغاز رسمی جنگ هشت ساله اعلام می‌شود اما از 16 ماه قبل از این تاریخ حملات منافقان و احزاب منحرف که با پشتیبانی دولت‌های استکباری انجام می‌گرفت آغاز شده بود.

حسنی گفت: تأمل در محل شهادت و تاریخ شهادت شهدای روستای پر دلیل روشنی بر همین ادعا است.

وی به تشریح اهمیت تشکیل نیروی مردمی بسیج پرداخت و گفت: طبق آمار رسمی مشاهده می‌شود که 65 درصد شهدا بسیجی بوده‌اند و بر این اساس روشن است که چقدر فرمان امام در تشکیل بسیج تأمل برانگیز و عمیق بود.

حسنی تصریح کرد: با تدبیر رهبر کبیر انقلاب بسیج آینده نظام را بیمه کرد چرا که بسیجی صرفا کسی نیست که لباس بسیجی بپوشد بلکه کسی که فکری دینی و ولایی داشته باشد بسیجی است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر از جانبازان روستای پر شامل محمدباقر فرخی، عادل سلطانی، عرب سلطانی، محمد باقر نوری‌زاده، صالح رحیمی، عبدالله بابایی، اسماعیل جعفری، محرم فرامرزپور، حسن مختاری و مرحوم لطفعلی شوقی تقدیر شد.

پیش از سخنرانی امام جمعه ارومیه، حجت‌الاسلام حمزه نجف‌پور امام جماعت روستای پر نیز طی سخنانی گفت: امروز اهالی منطقه از کوچک تا بزرگ در خدمت ولایت و فرامین رهبر انقلاب هستند همان طور که از اول انقلاب هفتاد و پنج نفر از اهالی این روستا در محضر آقای حسنی بودند و هم‌اینک نیز همه اهالی این روستا همچنان در این مسیر دوباره در خدمت ایشان هستند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان پشت تریبون قرار گرفت و با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در جمع همرزمان انقلابی خود، گفت: معتقدم روستای پر یک روستای مقدس است چرا که با وجود خانوارهای اندک در سال‌های نخست انقلاب شانزده شهید دلاور را تقدیم انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: برای ارج نهادن به این شهدا به روستای پر آمده‌ام.  او در ادامه با تبیین جایگاه شهدا در آموزه‌های اسلامی گفت: شهدا اینک حاضرند و شاهد کارهای ما هستند و شهد شهادت به قدری گواراست که آنان باز آرزو می‌کنند تا ای کاش زنده بودند و دوباره و چند باره در راه خدا شهید می‌شدند.

حسنی اضافه کرد: در انتهای تاریخ، صف کفر و صف اسلام به رهبری امام زمان(عج) مشخص خواهد شد و هم‌اینک نیز همین خط با سرکردگی آمریکا و اذنابش از یک سو و جمهوری اسلامی ایران از دیگر سو برای اهل خرد و اندیشه مشخص است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با ترجمه و تفسیر آیه 154 سوره بقره به تبیین جایگاه شهید در دنیای آخرت و چگونگی نظاره آنان به وقایع این دنیا پرداخت و گفت: شهدا الگوی جامعه ما هستند و دانش و بینش شهید از جهان خدایی و عالم دیگر نشأت می‌گیرد.

امام جمعه ارومیه گفت: طبق آیات قران کریم انسان پیوسته در معرض آزمایش خداست و وقوع مصیبت موجب افتخار مؤمنان است که مورد توجه خداوند قرار گرفته‌اند.

حسنی با اشاره به وظایف نمایندگی ولی فقیه در استان اظهار کرد: از تمام مراجع تقلید نمایندگی داریم و رهبری خودشان با عملشان اجازه کارهای مختلف را داده‌اند.

او افزود: شهادت بهترین راه اثبات بندگی و رسیدن به خداست و به همین خاطر من خاک پای مردم روستایی هستم که شانزده شهید داده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: طبق آیه 154 سوره بقره شهدا سبیل‌الله را در مقابل سبیل شیطان انتخاب کرده‌اند چون بالاترین مرگ شهادت است.

حسنی در ادامه تفسیر این آیه گفت: خداوند این حق را به انسان‌ها نداده که شهدا را مرده بپندارند چون شهدا نزد خداوند زنده بوده و در عالی‌ترین درجات الهی روزی می‌خورند و از علم و دانش الهی بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم در 10 آیه به صراحت جایگاه شهدا را مورد اشاره قرار داده که این امر حاکی از اهمیت شهادت در اسلام است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به فرموده پیامبر اکرم(ص) در مورد سه خصلت خدایی شهدا اشاره کرد و گفت: با اولین قطره خونی که از شهدا بر زمین ریخته شود تمام خطاهایشان بخشیده می‌شود و همچنین بهشت جایگاهشان گردیده و با افرادی که به آن‌ها علاقه دارند همنشین می‌شوند و در نهایت از عذاب قبر نیز در امان می‌مانند.

وی تصریح کرد: به خاطر برخورداری از شفاعت و این ویژگی‌های شهدا باید رابطه خود را با شهدا قطع نکرده و در رابطه با شهدا در اعمال خودمان تجدید نظر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام ملکی از روحانیان اوایل انقلاب که در روستای پر و شهر ارومیه خطابه‌های انقلابی ایراد می‌کرد، گفت: مرگ بسیار بیش از آنکه گمان می‌کنیم به ما نزدیک است و سال بعد چند نفرمان نزد همان 16 شهید این روستا خواهیم رفت و چند نفرمان هنوز در قید و بند این دنیا باقی خواهیم ماند و خوش به حال کسی که خیلی زود به خیل شهیدان و همرزمانش بپیوندد.

در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر روستای پر به امامت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی و با حضور پرشور مردم این روستا اقامه شد.

-------------------------------

سجاد امیر کردلر

------------------------------

انتهای پیام/61003/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول