اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد

مختومه شدن بیش از 5 هزار پرونده در مراکز مشاوره در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه 5 هزار پرونده در مرکز مشاوره فرماندهی استان زنجان مختومه شده است، گفت: مشاوره یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مختومه شدن بیش از 5 هزار پرونده در مراکز مشاوره در زنجان

جعفر کردلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در جامعه پیچیده امروز دشمنان اسلام، انقلاب و ملت به خوبی متوجه شده‌اند تا زمانی که مردم و جوانان به اسلام و ولایت فقیه پایبندند آسیبی به انقلاب وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: استکبار برای رسیدن به اهداف‌شان برای انحراف جوانان و دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند در این شرایط باید برنامه‌ریزی دقیقی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم که در این میان نیاز به مشاوره و توسعه مراکز مشاوره بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون اجتماعی استان گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی توانسته است در این راستا با راه‌اندازی مراکز مشاوره خدمات قابل توجهی به همشهریان عزیز ارائه و ارتباط صمیمانه‌ای با مردم برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش و دفاتر مددکاری کلانتری‌ها این فرماندهی با ارائه خدمات مشاوره مددکاری به 5 هزار و 934 نفر در سال 9 ماهه سال‌جاری توانسته کمک شایانی به حل مشکلات مراجعه‌کنندگان کند و حجم قابل توجهی از پرونده‌های قضایی را کاهش دهد.

کردلو افزود: در این مدت 5 هزار پرونده مفتوحه در این مراکز با کار کارشناسان متخصص و ارائه مشاوره‌های لازم به سازش انجامیده و 80 درصد از بروز اختلافات خانوادگی پیشگیری شده است.

 

وی گفت: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره اقداماتی از قبیل برآورد آسیب‌های روانی ـ اجتماعی، اجرای طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کلاس ارتقای بهداشت روانی، تهیه و توزیع جزوات آموزش و پخش بروشور بین همشهریان، تحلیل روانشناختی مجرمان خاص، اجرای طرح مشاوره فعال و سخنرانی کارشناسان در مساجد و مدارس و... از دیگر عملکردهای این مرکز بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان در پایان ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند متعال و تلاش روزافزون همکاران‌مان در مرکز مشاوره و واحدهای مددکاری کلانتری بتوانیم خدمات بیشتری را به همشهریان عزیز ارائه و سهم بسزایی را در توسعه مراکز مشاوره برای برآورد کردن نیاز مردم و جامعه داشته باشیم.

شایان ذکر است، مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان زنجان واقع در سبزه‌میدان خیابان آیت‌الله طالقانی جنب بیمه ایران همه روزه به جز ایام تعطیل به صورت صبح و عصر آماده ارائه خدمات مشاوره به همشهریان عزیز است.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول