اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان:

سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تبدیل نشود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند سازمان تامین اجتماعی به عنوان حق‌الناس به حیاط خلوت دولت تبدیل شود.

سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تبدیل نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدشاکر ابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تأمین اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: سازمان بیمه‌ای استان مشکلاتی دارد که رفع آنها نیازمند تلاش و توجه بیش از پیش نمایندگان مردم در مجلس است.

وی خواستار تلاش نمایندگان مجلس برای سازمانی شدن این صندوق شد و اضافه کرد: نمایندگان نباید اجازه دهند سازمان تأمین اجتماعی به عنوان حق‌الناس به جزئی از بدنه دولت و حیاط خلوت آن تبدیل شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان تصریح کرد: جلوگیری از دولتی شدن سازمان به عنوان حق مسلم شرکا یعنی بیمه‌شدگان، باید به صورت جدی از سوی نمایندگان به عنوان قانون‌گذاران ملت دنبال شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی دولت موظف است برخورداری از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی را برای یکایک افراد کشور تأمین کند.

به گفته وی قشر عظیمی از این جامعه را خانواده‌های کارگران و کسانی که زیر پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی قرار دارند تشکیل می‌دهد از این رو اجرای این اصل از سوی دولت در سازمان تأمین اجتماعی ضرورت دارد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ سازمان از آغاز جنگ تحملی تا کنون بیش از 30 سال همواره کمک‌رسان دولت بوده و امروز نیز دولت باید سازمان را در مسیر تحقق اهدافش یاری کند.

ابراهیمی اضافه کرد:‌ سوبسید و یارانه‌‌ای که دولت در حال حاضر به بخش‌های دیگر همچون علوم پزشکی پرداخت می‌کند باید برای سازمان تأمین اجتماعی نیز اختصاص یابد.

به گفته وی دولت همواره در تلاش بوده که چیزی از سازمان بردارد و امروز نیز دست روی درمان سازمان گذاشته است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: کردستان در بحث سرمایه‌گذاری‌های سازمان تأمین اجتماعی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ است و اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری را به نسبت بیمه‌شدگان حساب کنیم نسبت به استان‌های همسایه خیلی ضعیف هستیم.

به گفته ابراهیمی، در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور فاز دو و سه کارخانجات در حال راه‌اندازی است اما در استان کردستان کمترین حرکتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ابراز ‌امیدواری کرد وعده‌های مسئولین سازمان از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس به جد دنبال شده تا بلکه زمینه‌ای برای تحقق آن در استان فراهم شود.

به گفته رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان، در بخش بیمارستان نیز مسئولین کشوری با وعده‌هایشان از استان مدینه فاضله‌ای ساختند که خروجی آن مشخص نیست.

ابراهیمی با اشاره به دیگر مشکلات کارگران در استان کردستان عنوان کرد: بی‌توجهی به ایجاد شغل‌های پایدار از معضلاتی است که جامعه کارگری استان را به شدت رنج می‌دهد.

به گفته وی هر از چند گاهی شاهد تعطیل شدن تعدادی از شرکت‌ها در استان و به تبع آن افزایش آمار بیکاری هستیم.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان خاطرنشان کرد: از یک سو در استان برای ایجاد اشتغال تلاش می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی ورشکسته و تعدادی بیکار می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: تثبیت شغل‌های موجود و تلاش در راستای پایداری آنها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول