اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان تاکید کرد

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی مراکز فرهنگی و اجتماعی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تهیه و ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و جامع از مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به عنوان یک اطلس اجتماعی از ضروریات استان است.

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی مراکز فرهنگی و اجتماعی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه تهیه هماهنگی تهیه اطلس فرهنگی، اجتماعی استان اظهار داشت: یکی از دغدغه‎های اصلی مسئولان نظام داشتن یک جامعه فرهنگی متعادل و مطلوب و به دور از آسیب‎های اجتماعی است که برای نیل به این هدف و رسالت و رسیدن به جامعه مدنظرمان نیاز به مقدماتی داریم که تهیه اطلس اجتماعی با داشتن یک بانک اطلاعاتی بسیار جامع و روشن، باید اولویت اول ما باشد.

وی ادامه داد: ما اگر نقشه و اطلاعات دقیقی از وجود مراکز فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ... داشته باشیم متوجه خواهیم شد که عدم وجود چه مراکز و خدماتی باعث به وجود آمدن آسیب‎های اجتماعی در هر منطقه و نقطه جغرافیایی می‎شود و چه امکاناتی می‎توان برای جبران کم و کاستی‎ها در آن منطقه و محدوده مورد نظر فراهم کرد.

 

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تصریح کرد: ورود به مباحث آسیب‎های اجتماعی و هرگونه اظهارنظر و تصمیم‎گیری در این حوزه منوط به داشتن برنامه‎ریزی مبتنی بر نگاه پیشگیرانه است و اگر ما بخواهیم یک برنامه‎ریزی مطلوب و موثر در این حوزه داشته باشیم باز هم نیازمند یک بانک اطلاعاتی جامع هستیم.

وی اذعان داشت: اگر بتوانیم امکانات موجود را با بانک اطلاعاتی که در اختیارمان است به درستی لینک کنیم، در می‎یابیم که با توجه به محدودیت‎های موجود، امکانات ما در چه نُرم و چه جاهایی توزیع شود و با چه هدف و شدّتی کار فرهنگی انجام دهیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در تهیه اطلاعات باید نهایت دقت به کار برده شود تا اطلاعاتی متقن و مطابق با واقع داشته باشیم و بدانیم از نظر پراکنش، چه مقدار توانایی فرهنگی و اجتماعی در محدوده جغرافیایی مدنظر ما وجود دارد.

وی در پایان تأکید کرد: برای تهیه اطلس اجتماعی و فرهنگی، همه دستگاه‎ها باید پای کار بیایند و اطلاعات خود را با دیگر دستگاه‎ها به اشتراک گذاشته تا با بکارگیری ظرفیت‎ها و امکانات موجود بتوانیم اطلس اجتماعی درست و دقیقی تدوین کنیم.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول