اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان اعلام کرد

بهره‌مندی 700 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی / رشد 15.2 درصدی بیمه‌شدگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی کردستان از بهره‌مندی بیش از 700 هزار نفر از مردم این استان از خدمات بیمه تأمین‌ اجتماعی خبر داد.

بهره‌مندی 700 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی / رشد 15.2 درصدی بیمه‌شدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو  دوشنبه‌شب در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و 420 هزار نفری کردستان بیش از 700 هزار نفر زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از اقشار مختلف مردم این استان بجز نیروهای مسلح در قالب هنرمندان، قالیبافان، بسیجیان، رانندگان، کارمندان، کارگران بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی، خبرنگاران و غیره زیر پوشش خدمات مختلف این سازمان قرار دارند.

وی از افزایش 15.2 درصدی بیمه‌شدگان کردستانی در سال‌جاری نسبت به سال مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان، سازمان در بخش بیمه‌ای هزینه قابل توجهی را متحمل می‌شود تا جای که در سال‌جاری شاهد رشد 32 درصدی هزینه‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

خدابنده‌لو تصریح کرد: هزینه‌های بخش بیمه‌ای این سازمان در 6 ماه سال گذشته 48 میلیارد تومان بود که در 6 ماهه نخست امسال به 65 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه به تفکیک بیمه‌شدگان استان پرداخت و تصریح کرد: 109 هزار از بیمه شدگان استان را بیمه‌شدگان اجباری تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، در زمینه بیمه‌های اختیاری نسبت به سال گذشته با رشدی 61 درصدی روبه‌رو هستیم.

وی از رشد 52 درصدی بیمه قالیبافان در استان خبر داد و بیان داشت: 17 هزار و 343 نفر از قالیبافان استان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مطالبه 27 میلیارد تومانی تامین اجتماعی

وی در ادامه به مطالبات 27 میلیارد تومانی سازمان اشاره کرد و گفت: 6 درصد از کل این مطالبه جذب و 20 درصد آن نیز بخشیده شده است.

به گفته خدابنده‌لو، تامین اجتماعی استان کردستان در شاخص اختصاصی و عمومی در استان رتبه اول و دوم را کسب کرده و در بین تمام اداره‌کل‌های تأمین اجتماعی کشور رتبه هشت کشوری را دارد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و نیازهای این سازمان در سطح استان اشاره کرد و خواستار پیگیری نمایندگان در راستای رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 شعبه اصلی و دو شعبه اقماری در سطح استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد:‌ فضای مناسب فیزیکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان در برخی از شهرستان‌های استان است.

وی افزود:‌ شعبه تامین اجتماعی بانه در حال حاضر یک سایت مسکونی قرار گرفته که نمی‌تواند پاسخگوی فعالیت‌ها باشد.

وی از نمایندگان خواست پیگیری‌های لازم را در زمینه احداث خانه مهر بازنشستگان و 400 واحد مسکونی مهر آن را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان بر راه‌اندازی شعبه تامین اجتماعی در کردستان عراق تأکید کرد و اضافه کرد:‌با توجه به اینکه بیش از 5 تا 6 هزار نفر از هموطنان ما در حال حاضر در کشور عراق کار می‌کند داشتن پشتوانه بیمه‌ای برای آنان و خانواده‌هایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول