اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بستک تشکیل شد

خبرگزاری فارس: کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور مدیر آموزش و پرورش بستک، معاون پرورشی، کارشناسان و کارشناس امور بانوان برگزار شد.

کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بستک تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در این رابطه اظهار داشت: پیشبرد برنامه‌های آموزشی و تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت اسلامی از بروز آسیب‌های اجتماعی در نسل آینده‌ساز پیشگیری می‌کند.

ناصر توکلی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مضرات اعتیاد و انعکاس حوادث تلخ و عبرت آموز از اقدامات پیش‌بینی شده توسط کمیته پیشگیری آموزش و پرورش بستک است.

وی اضافه کرد: شیوه زندگی سالم در قالب برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان و توزیع بروشورهای آموزشی با رویکرد پیشگیری، ایجاد بانک اطلاعات از مدرسان طرح‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های کمیته پیشگیری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های دانش آموزان تأکید کرد: در این طرح آموزش‌ها به صورت فردی و گروهی و براساس نیازهای واقعی آموزشی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در رده‌های مختلف سنی برگزار شود .

وی تصریح کرد: مهم‌ترین آموزش‌های این طرح شامل دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، بهداشت عمومی، آموزش مسائل اعتقادی و احکام، حجاب و عفاف و اردوهای تخصصی و ارائه کتب است.

در ادامه معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک اظهار داشت: در بسیاری از نقاط آثاری از اعتیاد و خشونت و عوارض آن مشاهده می‌شود و در بحث جامعه ایمن قرار نیست که به کلیت معضلات اجتماعی رسیدگی شود بلکه مواردی از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و سوء مصرف الکل و نیز خشونت که در ارتباط مستقیم با سوانح و حوادث هستند، مد نظر کمیته است.

سید ابوالفضل سجادی افزود: محتوی کاهش آسیب‌های اجتماعی را بر حسب موضوع در قالب کارگروه‌های دیگر می توان دنبال و پیگیری کرد به عنوان مثال کارگروه محیط‌های مسکونی، شغلی و آموزشی مهم‌ترین کارگروه‌هایی هستند که هر دو (خانواده و دانش آموز) را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در پایان بیان داشت: با شکل گیری کارگروه‌های سه گانه مسکونی، شغلی و آموزشی می‌توان مداخلات کاهش آسیب‌های اجتماعی را در این سه کارگروه طراحی و اجرایی نمود تا موقعی که امکان کارکرد مستقل این کارگروه فراهم شود.

انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول