اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تحقیقات و کاربردی گیلان عنوان کرد

حرکت ناجا به طرف دانش‌محوری

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تحقیقات و کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ناجا در سال‌های اخیر با درک اهمیت دانش و اتخاذ راهبرد دانشی در حال حرکت به طرف دانش‌محوری است.

حرکت ناجا به طرف دانش‌محوری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معصومه آقایی در جلسه انتظامی گیلان عملکرد پنج ساله پژوهشی دفتر تحقیقات و کاربردی فرماندهی انتظامی استان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش، «پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی است»، اظهار کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی برای حل علمی مسایل نظم و امنیت و ماموریت‌های ناجا از دو مسیر سازمانی و ملی قابل تحقق است.

این مسئول ادامه داد: ناجا در سال‌های اخیر با درک اهمیت دانش و اتخاذ راهبرد دانشی و توسعه آن در فرهنگ پژوهش، ساختار نیروی انسانی، روش‌ها و تصمیمات در سطح کلان و خرد، در حال حرکت به طرف دانش‌محوری است.

وی با اشاره به فعالیت پنج ساله دفتر تحقیقات کاربردی گیلان، گفت: دفتر تحقیقات کاربردی در این مدت با ایجاد تعامل با مراکز علمی، تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به شناسایی و جذب اساتید و فرهیختگان دانشگاهی، نخبگان علمی، نوآوران، مخترعان اقدام کرده و همچنین از دانش تجربی و اندوخته‌های علمی کارکنان انتظامی نیز در این راستا استفاده کرده است.

آقایی، تشکیل شورای پژوهشی را عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری طرح‌های پژوهشی در استان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی دانست و تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای تشکیل شورای پژوهشی، حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتب و مقاله، پایان‌نامه مرتبط با نظم و امنیت در دو حوزه استانی «آسیب‌های اجتماعی» و حوزه ملی «اشتغال، نظم و امنیت» و دریافت مقاله ویژه فصلنامه دانش انتظامی گیلان و همچنین برگزاری میزگردها، فعال کردن اتاق‌های فکر و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی با حضور کارشناسان درون و برون سازمانی است.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های دفتر تحقیقاتی پلیس را شناسایی مشمولان نخبه علمی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا که دارای طرح تحقیقاتی، تالیف و ترجمه بوده، اعلام کرد و افزود: در صورتی که طرح‌های این مشمولان پس از اتمام به تایید نهایی شورای پژوهشی پلیس استان و سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا برسد، مشمولان کارشناسی ارشد از سه تا 6 ماه و در مقطع دکترا از 6 تا 12 ماه با کسری خدمت برخوردار می‌شوند. رئیس دفتر تحقیقات و کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان از تمام اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا دعوت کرد تا در صورت تمایل به همکاری و با کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4272460-0131 تماس بگیرند و یا به آدرس رشت فلکه گاز‌ـکوچه وحدت‌ـ پلاک 28 ساختمان دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا با آدرس ایمیل دفتر gtahghighat@yahoo.com ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/2300/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول