اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی شبانکاره خبر داد

برپایی 15 کارگاه تخصصی آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان شبانکاره

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شبانکاره از برپایی 15 کارگاه تخصصی آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان شبانکاره خبر داد.

برپایی 15 کارگاه تخصصی آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان شبانکاره

اسماعیل زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبانکاره اظهار داشت: حمایت از تحصیل فرزندان مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شبانکاره افزود: 345 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد شبانکاره هستند.

زارع تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که کمیته امداد در بحث فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌کند رسیدگی به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت است.

وی بیان کرد: دانشجویان تحت حمایت استعداد بسیاری دارند اما مشکلاتشان موجب کم شدن اعتماد به نفسشان می‌شود؛ در همین راستا کمیته امداد امام خمینی شبانکاره توانسته با برگزاری کلاس‌های مشاوره، کم کردن مشکلات مالی و پرداخت هزینه تحصیل آنها، تا حدودی مشکلاتشان را کاهش دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شبانکاره در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی از بهره‌مندی 436 مددجو از کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد شبانکاره خبر داد.

زارع اظهار داشت: آموزش و آگاهی‌بخشی یکی از عمده وظایف امداد است زیرا دانستن است که موجب جلوگیری از اشتباهات در زندگی می‌شود.

وی از برپایی 15 کارگاه تخصصی آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان شبانکاره خبر داد و افزود: در این راستا از ابتدای سال تا کنون 15 کارگاه در کمیته امداد شبانکاره اجرا شده و 436 مددجو از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شبانکاره عنوان کرد: این کارگاه‌ها در زمینه مشاوره، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و مسائل دینی و اخلاقی بوده است.

زارع بیان داشت: 42 خانوار در شبانکاره عضو نظام جامع آموزشی هستند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی ضرورت تحکیم و صیانت از نهاد مقدس خانواده و ضرورت تقویت اصل خانواده محوری در جامعه اسلامی، نظام آموزشی تربیتی خانواده در این منطقه تدوین و اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد شبانکاره خاطرنشان کرد: در این طرح اطلاعات این خانوارها در قالب شناسنامه‌های اولیه اعضا خانواده و با دقت نظر بالا توسط مشاورین و سر رابطین آموزش خانواده در منزل مددجویان تکمیل و وارد سامانه نظام جامع آموزشی کشور شده است.

زارع یادآور شد: نیازهای اساسی و آسیب‌ها و مشکلات روحی و مادی این خانواده‌ها شناسایی و با برنامه‌ریزی‌های مختلف در راستای رفع مشکلات فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: در سال جاری تعداد زیادی از خانوارهای تحت پوشش در شهر شبانکاره عضو این طرح شده‌اند.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول