اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار کارشناس شبکه بهداشت گچساران:

ترکیبات کروکودیل کشنده‌تر از هرویین است

خبرگزاری فارس: کارشناس سلامت روان و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کروکودیل نوعی ماده مخدر جدید بوده که به دلیل ترکیبات قوی و کشنده، مصرف کننده پس از یک‌سال جان خود را از دست می‌دهد.

ترکیبات کروکودیل کشنده‌تر از هرویین است

فریدون پیرایش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: کروکودیل جدیدترین ماده مخدر بازار بوده که 20 برابر قوی‌تر از مرفین و پنج برابر قوی‌تر از هرویین است.

وی با بیان این‌که رنگ پوست مصرف کنندگان کروکودیل به تدریج به رنگ سبز در می‌آید، ادامه داد: به همین دلیل نام تجاری کروکودیل برای این ماده مخدر انتخاب شده است.

کروکودیل موجب جدا شدن اندام‌های بدن مصرف کنندگان می‌شود

کارشناس سلامت روان و اعتیاد شبکه بهداشت گچساران، عوارض مصرف کروکودیل را بسیار شبیه به کراک دانست و افزود: مصرف این ماده مخدر، به تدریج باعث پوسیده شدن گوشت بدن، از بین رفتن و جدا شدن اندام‌های بدن مصرف کننده می‌شود.

پیرایش عنوان کرد: مصرف کروکودیل به صورت تزریقی، عوارض خطرناک‌تری مانند سیاه شدن اندام‌ها و آسیب جدی به بافت‌های بدن را به همراه دارد.

ترکیبات کروکودیل کشنده‌تر از هرویین است

وی با اشاره به این‌که کروکودیل برای جایگزینی هرویین به بازار آمده است، عنوان کرد: ترکیبات کروکودیل بسیار کشنده‌تر از هرویین است.

این کارشناس سلامت روان و اعتیاد خاطرنشان کرد: هیچ راه گریزی در مقابل عوارض کشنده ماده مخدر کروکودیل وجود ندارد و تنها با اطلاع‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه، می‌توان از جان جوانان در مقابل این تهدید حفاظت کرد.

پیرایش با تأکید بر لزوم‌ آگاه‌سازی جامعه از خطرات استفاده از ماده مخدر کروکودیل، برنامه‌ریزی هر چه بیشتر در راستای کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر را خواستار شد.

گفتنی است، کروکودیل، ساخت کشور روسیه بوده که اخیراً به کشورهای اروپایی نیز وارد شده و ترکیبات آن شامل قرص کدیین با بنزین، تینر نقاشی، ید، اسید کلریدریک (جوهر نمک) و فسفر قرمز است.

انتهای‌پیام/82014/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول