اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی:

امروز با 1000 نوع مواد مخدر روبه‌رو هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی از وجود 1000 نوع موادمخدر خبر داد.

امروز با 1000 نوع مواد مخدر روبه‌رو هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حمید باغبان بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه‌سازی کارکنان نیروی انتظامی با راهکارهای پیشگیری از اعتیاد با اشاره به انواع مواد مخدر از جمله مواد اعتیادآور طبیعی و مصنوعی اظهار کرد: در سال‌های گذشته چهار نوع مواد مخدر وجود داشت ولی در حال حاضر نزدیک به هزار نوع موادمخدر وجود دارد.

وی با اشاره به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و گرایش افراد از مواد مخدر سنتی به صنعتی افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های شهروندان و خانواده‌ها مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌هاست که عوارض بسیار خطرناک تری نسبت به مواد مخدر سنتی دارند. 

باغبان ضمن تقسیم‌بندی انواع مخدر به چهار قسمت سستی‌زا، توهم‌زا،محرک و آرام‌بخش، انواع آنها را ضمن تشریح خطرات و عوارض را برشمرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشریح چگونگی تولید مواد مخدر صنعتی، به اثرات سوء مصرف این مواد اشاره کرد و اظهار کرد: این نوع مواد به ویژه کراک سلول‌های سیستم دفاعی بدن را متلاشی کرده و موجب آسیب رساندن به بافت‌های سلولی می‌شود.

باغبان با بیان اینکه دروازه ورود به اعتیاد استعمال سیگار و دخانیات است، افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری جوانان به مصرف سوء مواد مخدر دارند ضمن اینکه وجود یک فرد معتاد در خانواده تهدید جدی برای اعضای دیگر خانواده است و موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی، اطلاع‌رسانی مناسب و مفید، برخورد قاطع و قانونی پلیس در رابطه با دستگیری معتادان و بازپروری و درمان آنان را از جمله راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد برشمرد.

در ادامه این کارگاه انواع موادمخدر و عوارض و خطرات هر یک از آنان به کارکنان انتظامی آموزش و کارکنان، نظرات، پیشنهادات و پرشش خود را در رابطه با پیشگیری از اعتیاد عنوان کردند. 

انتهای پیام/60001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول