اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در همدان رخ داد

کاهش 6 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی همدان با اشاره به کاهش شش درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان روند نزولی را طی می‌کند.

کاهش 6 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان، علی‌احسان صالح افزود: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان نیز در سال 90 نسبت به سال 89 کاهش 14.5 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر ، یک نوع بیماری است که بر اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در طی آن در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج شده و فعالیت قسمت‌هایی از بدن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال، کم‌کاری و یا عدم فعالیت می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: از نظر آسیب‌شناسی، هر دارویی که پس از مصرف چنان تغییراتی را در انسان به وجود آورد که از نظر اجتماعی قابل قبول نباشد و اجتماع نسبت به آن حساسیت نشان دهد، آن دارو مخدر است.

وی تصریح کرد: آشنایی و شروع (کنجکاوی)، تردید و دودلی و اعتیاد(وابستگی جسمی و روانی به ماده اعتیادآور) از مراحل معتاد شدن فرد به مواد مخدر است.

صالح یادآور شد: این داروها مخدر بوده و در صورت عدم مصرف اصولی و تحت نظر پزشک اعتیادآور است و به علت دفع کند این دارو و تجمع دارو در بدن خطر مسمومیت با این داروها وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان و ترک اعتیاد تبلیغ می شود، بیش از 70 درصد مواد تشکیل‌دهنده آنها خطرناک و مخدر است.

انتهای پیام/2499/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول