اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قربانی‌فر تأکید کرد

تقویت پایه‌ دینی و آموزش مهارت‌ زندگی، عامل کاهش اعتیاد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در سپاه ملایر تقویت پایه‌های دینی و اعتقادی و آموزش مهارت‌های زندگی در خانواده را از عوامل مهم کاهش جوانان به سمت اعتیاد برشمرد.

تقویت پایه‌ دینی و آموزش مهارت‌ زندگی، عامل کاهش اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، آیت قربانی‌فر صبح امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جمع خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد شهرستان ملایر با توجه به اینکه مواد مخدر امروز از معضل به یک تهدید ملی تبدیل شده است، افزود: مواد مخدر یکی از عوامل ایجاد فساد در جامعه است که امروز دشمن با هدف از بین بردن هویت اسلامی جوانان در ترویج مصرف مواد مخدر در کشور تلاش می‌کند.

وی مواد مخدر را از ریشه‌های جنگ نرم دشمن در کشورمان برشمرد و گفت: امروز مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده و این آسیب در بین تحصیل‌کرده‌های جامعه نیز در حال افزایش است و خانواده‌ها در معرض آسیب بزرگی قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در سپاه ناحیه ملایر گفت: در این راستا روحانیون و اساتید باید از فضای مساجد و دانشگاه‌ها برای آگاه‌سازی مردم و جوانان از این بلای خانمان‌سوز بهره گیرند.

وی افزود: نیاز است با یک عزم و اراده راسخ و آگاه‌سازی جوانان، یک تنفر و انزجار عمومی در وجود آن‌ها ایجاد شود و در این راستا همه باید با عزم همگانی با مواد مخدر مبارزه کنیم.

قربانی‌فر با اشاره به اینکه این بلای خانمان‌سوز امروزه همه خانواده‌ها و اقشار جامعه به ویژه جوانان را تهدید می‌کند، عنوان داشت: بخش عمده بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های جامعه ریشه در مواد مخدر دارد که در این زمینه خانواده‌ها باید با آگاه‌سازی جوانان را از این آسیب دور کنند.

وی ابراز داشت: امروز مهم‌ترین مشکلی که بین جوانان ما وجود دارد خلأ و سستی در اعتقادات و امور مذهبی است که تقویت پایه‌های دینی و اعتقادی و آموزش مهارت‌های زندگی در خانواده از عوامل مهم کاهش جوانان به سمت اعتیاد خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: در خانواده‌های مذهبی سمت و سوی جوانان به مواد مخدر بسیار کم بوده و در این زمینه اگر هم مشکلی وجود دارد از محیط بیرون و از سوی دوستان ناباب است، پس باید با تقویت ارزش‌ها، مانع از ایجاد فساد در جامعه شویم.

وی مهارت‌آموزی به فرزندان، دوست بودن با آن‌ها و در جریان قرار گرفتن از وضع بیرون از خانه دوستان و همسالان وی را از عوامل مهم در کاهش اعتیاد در بین جوانان به سمت اعتیاد برشمرد و گفت: اگر جوان از خانواده طرد شود به دوستان و همسالان پناه برده و بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد قرار خواهد گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر نیز با بیان فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد ملایر یکی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها را برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف به ویژه آگاه‌سازی در خصوص مواد مخدر برشمرد.

علی کولیوند بر تشدید کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، روستاییان و... تأکید کرد و گفت: همه باید با جدیت برای یک کار منسجم و برنامه‌ریزی شده در مبارزه با مواد مخدر حرکت کنیم.

وی عنوان داشت: این همایش به همت کمیته امداد ملایر و ستاد مبارزه با مواد مخدر و با هدف آگاه‌سازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد با آثار سوء مواد مخدر تشکیل شده که در آن 500 نفر از خانواده‌های زیر پوشش حضور دارند.

در ادامه این مراسم نیز نمایشگاه عکس و بنرها با موضوع مواد مخدر در محل همایش برپا شد.

انتهای پیام/89013/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول