اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اداره‌کل اطلاعات استان کردستان خبر داد

افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: نماینده اداره‌کل اطلاعات استان کردستان از افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این مقام مسئول در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: آمار کشفیات مواد مخدر در 9 ماه گذشته امسال برابر با آمار کشفیات کل سال گذشته و حتی بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول، افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان ضمن بیان تلاش بیش از پیش نیروهای مبارزه با این افیون سیاه، به معنی افزایش ورود مواد مخدر به استان است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تقاضا برای مصرف وجود داشته باشد شاهد ورود مواد مخدر از مجاری مختلف به استان هستیم گفت:‌ این مهم اهمیت وجود یک مرکز نگهداری از معتادین را برای کاهش تقاضا افزایش می‌دهد.

به گفته وی، بحث مواد مخدر در استان کردستان تنها مربوط به توزیع آن در روز نبوده و لایه‌های پنهان آن به صورت شبکه‌ای، باندی و انفرادی در برخی از مناطق در طول شب نیز مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ انکار حرکت استان از وضعیت سفید به سمت زرد و خاکستری چاره کار نبوده و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه چاره‌اندیشی و تلاش شود.

وی از اقدامات فرهنگی به عنوان بهترین راهکار برای مبارزه با اعتیاد نام برد و تصریح کرد: اقدامات و تلاش‌های دستگاه‌ها و نهادهای مقابله‌ای تنها در سایه انجام کارهای فرهنگی محتوایی نتیجه و بازخورد مطلوبی خواهد داشت.

نماینده اداره‌کل اطلاعات استان کردستان، پائین آمدن سن اعتیاد در استان را زنگ خطری برای مسئولین و متولیان مبارزه با مواد مخدر دانست.

 به گفته وی، سکونتگاه‌های غیر رسمی به ویژه در مرکز استان به دلیل نبود نظارت درست به مکان‌هایی برای توزیع عمده مواد مخدر تبدیل شدند.

این مقام مسئول از روستایی در نزدیکی سنندج به عنوان بارانداز مشروبات الکلی نام برد و افزود: وجود این مشکلات دست به دست هم داده و متأسفانه مصرف مواد مخدر را در این استان افزایش داده است.

وی تصریح کرد: دشمن بحث اعتیاد را به صورت گسترده علیه نظام اسلامی ما آغاز کرده و به صورت جدی جوانان کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مواد مخدر، ترویج بی‌بندوباری و دیگر آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان با جدیت از سوی دشمنان دنبال می‌شود که مقابله آن نیاز به ارائه راهکارهای اساسی دارد.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول