اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نخبگان دفاع مقدس:

شرایط حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس فراهم نشده است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس گفت: با وجود گذشت پنج سال از انعقاد قرارداد بین پژوهشگاه نخبگان دفاع مقدس و وزارت آموزش و پرورش، شرایط حضور نخبگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در مدارس فراهم نشده است.

شرایط حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس فراهم نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار محمد صادقی ظهر امروز در نخستین مجمع استانی پژوهشگران دفاع مقدس با بیان اینکه امری که موجب نهادینه‌سازی اسلام شد، قیام امام حسین(ع) بود، اظهار کرد: دفاع مقدس نیز جرعه‌نوش این قیام و نهضت کربلا است که به واقع تجلی ارزش‌های نظام اسلامی در برابر ضد ارزش‌ها بود.

به گفته وی، دفاع مقدس تجلی نهادینه‌سازی ارزش‌ها و انزجار از ضد ارزش‌ها است، که این مهم نیازمند تبیین و تشریح در همه ابعاد جامعه است.

مسئول دبیرخانه نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس کشور با بیان اینکه در قلب دفاع مقدس هزاران حادثه مستتر است، ابراز داشت: باید از قلب این حوادث قواعد و مطالب هدفمند را استخراج کرده و نصب‌العین خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مقاطع مختلف دفاع مقدس مقاطعی عجیب است، افزود: باید در این مقاطع تعمق و تفکر کرده و بر زوایای آن کار شود چرا که تمام کتاب‌هایی که در زمینه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد در رابطه با یک ساختار از این رخداد ارزشی است.

صادقی با اشاره به تشکیل پژوهشگاه نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس در کشور تصریح کرد: این پژوهشگاه شامل سه معاونت اسناد، پژوهش و آموزش است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی این پژوهشگاه شناسایی و بکارگیری عناصر نخبه و فعال و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس است که در راستای فعالیت‌های پژوهشی این زمینه نیز به کار گرفته شود و نیز شناسایی نخبگانی است که در شرایط دفاع مقدس نبوده‌اند اما امروز در این راستا فعالیت‌های پژوهشی انجام داده اند.

مسئول دبیرخانه نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس کشور با اشاره به لزوم بکارگیری نخبگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در امور آموزشی نیز تصریح کرد: قریب به پنج سال است که پژوهشگاه نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش قراردادی منعقد کرده اما هنوز شرایطی فراهم نشده که نخبگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس سر کلاس‌های درسی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه با وجود وعده داده شده شرایط حضور نخبگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در مدارس آموزش و پرورش برای بحث تعلیم این مهم فراهم نشده است، افزود: امسال بیش از 215 هزار نفر دانشجو در کلاس‌های درس داریم که بحث واحد درسی دفاع مقدس را در برنامه درسی خود دارند.

صادقی، مهندسی رزمی، مهندسی حقوقی دفاع مقدس، مهندسی پزشکی، بهداشت و درمان دفاع مقدس را از دیگر موارد درسی تصویب شده در راستای ترویج امر جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس دانست و افزود: پس از تحصیل در این رشته‌ها می‌توان از این افراد در دانشگاه‌ها نیز برای تدریس بهره گرفت.

وی در پایان سخنانش بر لزوم پژوهش در زمینه‌های دفاع مقدس صحه گذاشت و گفت: توجه به این مهم سبب ایراد سخنرانی‌های علمی توسط نخبگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت می‌شود.

انتهای پیام/89004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول