اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار همدان خبر داد

شناسایی 52 نفر برای تدریس دفاع مقدس در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: 52 نفر در راستای تدریس درس دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌های استان همدان شناسایی شدند.

شناسایی 52 نفر برای تدریس دفاع مقدس در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جعفر زمردیان در نخستین مجمع استانی پژوهشگران دفاع مقدس با بیان اینکه همدان استانی پیشرو در برپایی مناسبت‌ها و کنگره‌ها است، به برگزاری سیزدهمین همایش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در ماه گذشته اشاره و اظهار داشت: مجمع راویان دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار همدان مدتی است آغاز به کار کرده و مجمع پژوهشگران این بنیاد نیز فعال شده است.

وی با بیان اینکه مجمع پژوهشگران نیز اهداف پژوهشی را در زمینه دفاع مقدس شناسایی کرده‌ است، تصریح کرد: برقراری ارتباط با پژوهشگران در چهار آیتم شناسایی افراد دارای اثر در حوزه دفاع مقدس، شناسایی پژوهشگران این حوزه، شناسایی فرماندهان سال‌های دفاع مقدس و گروه رزمندگان و شناسایی افراد بیش از شش دوره حضور در جبهه که مدرک بالای کارشناسی دارند، مورد توجه این مجمع قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه 52 نفر در راستای تدریس درس دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌های استان همدان شناسایی شده‌اند، عنوان داشت: طی مکاتباتی که با یگان‌های نظامی انجام شده تعداد 204 نفر از پژوهشگران دارای اثر و مقاله در زمینه دفاع مقدس و فرماندهان دفاع مقدس شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه 204 نفر از پژوهشگران شناسایی شده در عرصه دفاع مقدس همدان، اعضای مجمع پژوهشگران دفاع مقدس می‌شوند، تصریح کرد: اطلاعات نسبی ما نیز حکایت از حضور قریب به 300 نفر از اعضای دیگر مجمع پژوهشگران دارد که با این احتساب اعضای این مجمع به 500 نفر خواهد رسید.

زمردیان اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزگار به فراموشی سپرده شوند»، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برای راه‌اندازی نیاز به تشکیل هیئت رئیسه دارد که در این راستا از نخبگان عرصه دفاع مقدس بهره گرفته می‌شود و ریاست این مجمع نیز بر عهده «حاج جعفر مظاهری» است.

وی تبیین زوایای انقلاب اسلامی، نقش همدان در دوران دفاع مقدس و بازگویی مقاطع مختلفی چون عملیات مرصاد و نقش استان همدان در آن را از جمله اهداف این مجمع قلمداد کرد و افزود: با توجه به سبقه استان همدان در دو مجمع پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس، سازمان‌های ایثارگری نیز نقش اثرگذاری در این زمینه می‌توانند داشته باشند.

مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز با بیان اینکه مقدمه هر پژوهش در زمینه دفاع مقدس وجود اسناد مستند در این زمینه است، اظهار داشت: در پژوهشگاه دفاع مقدس همدان اسناد دفاع مقدس جمع‌آوری، تایپ و تجزیه تحلیل شده‌اند و پس از این مرحله نیز راستی‌آزمایی اسناد بر روی آن‌ها شکل گرفته است.

سیدعلی مساواتی ادامه داد: در قالب جلسات بازخوانی نیز 100 نشست با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان همدان برگزار شده و نتایج این جلسات بازخوانی نیز استخراج و قالب‌بندی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در برخی از زمینه‌های دفاع مقدس فقر اسناد و راوی حس می‌شود، تصریح کرد: فیلترهای حفاظتی نیز در برخی موارد مانع دسترسی به اسناد بوده و از پیشبرد کار ممانعت به عمل آورده است.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول