اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:

هزینه‌های درمانی سهم بیمه‌شدگان بسیار بالا است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: وضعیت کشور در حوزه بهداشت و درمان مطلوب نیست و هزینه‌های درمانی سهم بیمه‌شدگان در کشور بسیار بالا است.

هزینه‌های درمانی سهم بیمه‌شدگان بسیار بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سالار مرادی در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تأمین اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: کار ما در مجلس قانون‌گذاری است و اجرای مجموعه قوانین تنها با تعامل مسئولین دستگاه‌های اداری به عنوان بازوان توانمند نمایندگان  قابل تحقق است.

وی کمیسیون اجتماعی مجلس را یکی از تاثیرگذارترین کمیسیون‌ها خواند و افزود:‌ وجود یکی از نمایندگان استان در این کمسیون زمینه‌ای برای رفع مشکلات این حوزه خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشور در حوزه بهداشت و درمان مطلوب نیست و هزینه‌های درمانی سهم بیمه‌شدگان در کشور بسیار بالا است.

به گفته مرادی، هزینه‌های بهداشتی و درمانی در کشورهای توسعه یافته نسبت به کشور ما بسیار پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد:‌ سهم هزینه‌های بهداشتی و درمانی بیمه‌شدگان در کشورهای توسعه‌ یافته 18 درصد است در صورتی در کشور ما 70 تا 80 درصد از هزینه‌ها توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ این تقسیم‌بندی ناعادلانه قطعا با اهداف برنامه پنجم توسعه و  چشم‌انداز 20 ساله نظام فاصله قابل توجهی داشته و رفع آن نیاز به کار کارشناسانه دارد.

نبود نیروهای متخصص در بدنه درمان کردستان

مرادی به مشکلات استان در حوزه درمان پرداخت و گفت: نبود افراد متخصص در بدنه درمان استان یک مشکل اساسی است که باید از سوی مسئولین امر مورد توجه قرار گرفته و در راستای رفع آن چاره‌اندیشی لازم صورت پذیرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس نبود پزشکان متخصص را یکی دیگر از مشکلات حوزه درمان در کردستان دانست و  افزود:‌ بسیاری از بیماران به دلیل نبود متخصص برای تشخیص و مداوای مریضی ضمن صرف هزینه‌های هنگفت، آواره استان‌های بزرگ کشور می‌شوند.

به گفته مرادی، ایجاد ظرفیت‌های مناسب به منظور جذب متخصصان بومی و غیربومی برای حضور در استان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در دیواندره و کامیاران

وی با اشاره به اخذ مجوز تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان‌های دیواندره و کامیاران، گفت: ساخت و راه‌اندازی این درمانگاه بخش قابل توجهی از مشکلات مردم این دو شهرستان در این حوزه را رفع می‌کند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری شرکت شستا در استان نیز اظهار کرد: بحث شرکت شستا بحثی پیچیده است و نیاز به کار کاربردی دارد.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت صندوق بازنشستگی در بحث سرمایه‌گذاری در استان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد:‌ متأسفانه تا کنون تنها شاهد تابلوهای شرکت شستا و صندوق بازنشستگان در استان بوده‌ایم و خروجی مثبتی از آنها را مشاهده نکرده‌ایم ولی تلاش در این راستا را با جدیت آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در زمینه تبدیل صندوق تأمین اجتماعی به سازمان نظر نمایندگان استان کاملا مثبت است و تمام تلاش خود را در حد توانایی انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد تعدیل واحدهای تولیدی نیز بیان داشت:‌ بحث تعدیل واحدهای تولیدی تنها مختص به استان ما نبوده و در کل کشور به همین صورت است.

به گفته مرادی، نسبت واحدهای تعطیل به واحدهای فعال در حال حاضر یک واحد فعال به 11 واحد تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: ‌نبود تجهیزات، فشارهای وارده بر حوزه صادرات، ارزش افزوده و امنیت سرمایه‌گذاری از جمله عوامل تعدیل واحدهای تولیدی در کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس افزود:‌ این مشکل در کردستان چیز تازه‌ای نیست چرا که در این استان نرخ بیکاری همیشه بالای 20 درصد است.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول