اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خواستار شد

پرداخت حق بیمه روستائیان مناطق زلزله‌ده از محل صندوق دولت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: به علت عدم استطاعت مالی روستائیان مناطق زلزله‌زده پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی روستائیان در سال‌جاری از سوی دولت خواسته اهالی مناطق زلزله‌زده است.

پرداخت حق بیمه روستائیان مناطق زلزله‌ده از محل صندوق دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدحسین منافی صبح امروز در همایش کشاورزی استان در اهر با اشاره به اینکه در زلزله اخیر کشاورزان و روستائیان منطقه ارسباران خسارات جدی مادی و معنوی دیده‌اند کمک به توسعه کشاورزی منطقه با ارائه تسهیلات ویژه را برای کشاورزان و روستائیان منطقه ضروری برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت شوراهای اسلامی در کمک دولت در اجرا و مشاوره در طرح‌های کشاورزی، عمرانی و خدماتی خواستار بهره‌مندی مناسب دولت از این ظرفیت شد.

وجود 13 هزار تراکتور فرسوده در کشور/ مسئولان تدبیر کنند

منافی مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مدرن را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه از 26 هزار تراکتور فعال در بخش کشاورزی بالغ بر 13 هزار تراکتور فرسوده شده قابل استفاده دراین بخش نیست که نیاز تدابیر ویژه مسئولان ذیربط است.

تسریع در احداث بزرگراه اهر ـ تبریز

وی، همچنین یکی از محورهای توسعه هر شهری را ارتباطات جاده‌ای آن منطقه عنوان کرد و با اشاره به حادثه خیز بودن جاده اهر – تبریز تسریع در ساخت بزرگراه اهر – تبریز و اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه را ضروری برشمرد و افزود: متأسفانه زلزله اخیر تردد خودروهای امدادرسانی به منطقه به علت عدم ظرفیت این جاده امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده بود.

این مقام مسئول همچنین فارغ‌التحصیلان کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم آذربایجان عنوان کرد و برنامه‌ریزی مناسب برای تخصیص زمین‌های مستعد و مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و توسعه بخش کشاورزی با فناوری‌های روز دنیا و تجهیزات جدید و پیشرفته را الگوی مناسب برای فعالیت‌های سایر کشاورزان اعلام کرد.

رئیس شورای استان آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی روستاها و شهرها تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ضروری برشمرد و بر تلاش اعضای شوراهای اسلامی دراین زمینه تأکید کرد و بااشاره به اینکه در دوره گذشته در برخی روستاهای استان به علت عدم رسیدگی به حدنصاب قانونی انتخابات شوراها برگزاری نشد که در انتخابات آتی به این امر توجه شد.

انتهای پیام/60003/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول