اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهاباد اعلام کرد

سختی ازدواج توطئه غرب برای تسلط بر مسلمانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهاباد گفت: تسهیل در ازدواج آسان و به هنگام انجام شده و با ورود مظاهر و ارزش‌های فرهنگ غربی در جامعه مقابله شود.

سختی ازدواج توطئه غرب برای تسلط بر مسلمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد، ماموستا عبدالقادر سهرابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد، اظهار داشت: جبهه استکبار با سرکردگی کشورهای غربی با تمسک به انواع توطئه‌ها و برنامه‌های شوم در راستای تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان گام برمی‌دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر و با تقویت موج عظیم بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی در جهان و همچنین افزایش آگاهی و بصیرت مسلمانان نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شاهد شکست‌های متعددی در غرب هستیم.

امام جمعه مهاباد تاکید کرد: کشورهای غربی برای جبران شکست‌های متعدد خود اقدام به طراحی توطئه‌های نوینی در حوزه فرهنگی و عقیدتی در جوامع اسلامی به ویژه در بین جوانان مسلمان کردند.

سهرابی ابراز داشت: غربی‌ها با بهره‌مندی از توان رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده خویش به عینه بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده و می‌خواهند جوانان مسلمان را از مبانی اعتقادی و دینی خویش دور کنند.

وی افزود: طی چند سال اخیر شاهد اعمال مهریه‌های سنگین از سوی خانواده‌ها و ایجاد موانع بسیار در مسیر ازدواج جوانان هستیم که این امر خود زمینه‌ساز تحقق اهداف شوم غربی‌هاست.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: بدون شک افزایش سن ازدواج جوانان زمینه‌ساز ناهنجاری‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی خواهد بود و باید خانواده‌ها با درکی صحیح نسبت به این امر در راستای انجام ازدواج‌های آسان و به هنگام برای جوانان تلاش کنند.

سهرابی عنوان کرد: ازدواج سنت حسنه رسول الله (ص) بوده و همه مسلمانان باید بدانند که پیامبر برای ازدواج سرور زنان عالم حضرت فاطمه (س) فقط 400 مثقال نقره مهریه قرار دادند و بدون شک هیچ‌کدام از دختران و پسران والاتر از بانو فاطمه (س) و امیرالمؤمنین علی (ع) نبوده و اعمال مهریه‌های سنگین در جامعه هیچگونه توجیهی ندارد.

امام جمعه مهاباد در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خواستار گسترش تلاش‌های روحانیون و علمای دینی برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی به اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان شد و اذعان داشت: هرگونه کم‌کاری در این حوزه زمینه‌ساز مشکلات و صدمات بسیاری در جامعه اسلامی خواهد بود.

این مسئول اذعان داشت: در این برهه زمانی دشمنان با تمام توان برای تسخیر افکار و عقاید جوانان مسلمان تلاش می‌کنند و اگر ما هم در این حوزه کم‌کاری به خرج دهیم زمینه را برای تحقق اهداف شوم دشمنان هموارتر کرده‌ایم.

انتهای پیام/61012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول