اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد

مطلوبیت 99 درصدی آب شرب شهرهای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: شش ماه نخست سال جاری مطلوبیت آب شرب در شهرهای آذربایجان‌غربی بالای 99 درصد است.

مطلوبیت 99 درصدی آب شرب شهرهای آذربایجان‌غربی

مجید آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری مطلوبیت آب شرب در شهرهای آذربایجان‌غربی بالای 99 درصد است.

وی با بیان اینکه آزمون مطلوبیت آب شرب مطابق رهنمود سازمان جهانی بهداشت عالی ارزیابی می‌شود، خاطر نشان کرد: طبق این آزمون مطلوبیت آب شرب از نظر کلر باقی‌مانده 99 ممیز 74 درصد است.

آقازاده به زلال بودن و عدم وجود میکروب در آب شرب آذربایجان‌غربی اشاره کرد و ابراز داشت: مطلوبیت آب شرب استان از نظر کدورت و میکروبی بودن آب به ترتیب 99 هزار ممیز 99 درصد و 100 درصد است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: وظیفه کنترل و توسعه فعالیت‌های مرتبط با بهداشت آب به عهده دفتر کنترل کیفی و نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی است و در این ارتباط برنامه‌ها و اقدامات انجام یافته به چهار بخش تفکیک می‌شود.

وی بر لزوم کنترل کیفیت در منابع تامین آب شامل آب‌های سطحی و زیرزمینی و همچنین تصفیه‌خانه‌های آب تاکید کرد و اذعان داشت: نمونه‌برداری و انجام آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی از کلیه منابع تامین آب و تصفیه‌خانه‌ها، توسعه همکاری بین بخشی برای جلوگیری از آلودگی منابع آب، مشارکت با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در خصوص اجرای طرح‌های تحقیقاتی و مدیریت و مقابله با بحران‌های کیفی از جمله اقدامات انجام یافته در این زمینه است.

آقازاده به کنترل کیفیت آب شرب آذربایجان‌غربی در شبکه‌های توزیع آب و مخازن اشاره کرد و متذکر شد: انتخاب نقاط بحرانی در شبکه توزیع آب، توسعه و اجرای برنامه‌های شستشو و گندزدایی خطوط انتقال و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در قالب سنجش لحظه‌ای اقدامات مؤثر در بالا بردن مطلوبیت آب شرب استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول