اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

فتنه‌های دیگر در راه است / منکری بالاتر از سرمایه‌داری غرب نیست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ممکن است فتنه‌های دیگری در راه باشد اما ملت ایران هوشیار هستند و می‌دانند بیداری اسلامی منطقه حاصل بیدارگری‌های انقلاب آن‌هاست.

فتنه‌های دیگر در راه است / منکری بالاتر از سرمایه‌داری غرب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «توبه» ابراز کرد: کسانی که در مقابل حق بایستند مانند افرادی می‌مانند که بخواهند با دهان، نور خورشید را خاموش کنند.

وی افزود: شکست و ذلت نتیجه کاری است که کافران و منافقان انجام می‌دهند زیرا نقشه‌های آن‌ها به هیچ وجه توان مقابله با نیروهای الهی را ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به واقعه شهادت به حقانیت پیامبر(ص) توسط سنگریزه‌هایی که در کف دست ابوجهل بود، خاطرنشان کرد: این شخص حتی با دیدن این صحنه هم ایمان نیاورد و این مسئله نشان‌دهنده این حقیقت است که افرادی چون او شایستگی رحمت الهی را ندارند.

نخستین گام در مبارزه با کفار نهراسیدن از مرگ است

وی گفت: قرآن کریم برای اینکه مسلمانان را آماده مبارزه با کفار و مشرکان سازد گام به گام راهنمایی‌های الهی را به مؤمنان ارائه می‌کند و در قدم نخست نهراسیدن از مرگ را به آنان تاکید می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: به شهادت قرآن کریم عذاب مشرکان و کفار به دست مؤمنان بر آن‌ها نازل می‌شود و نمونه بارز آن در جنگ‌های 33، 22 و هشت روزه لبنان و غزه توسط جهانیان دیده شد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر نهراسیدن مسلمانان از دشمنان و فتنه گران ابراز کرد: شرط اینکه مدد الهی نصیب مؤمنان شود این است که هیچ گاه میدان را خالی نکرده و همواره برای حفظ دین خدا و حراست از ولایت وارد کارزار شوند.

ریشه‌کن شدن نظام سلطنتی از برکات انقلاب بود

وی در ادامه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: یکی از ثمرات مهم انقلاب این بود که نظام سلطنتی را در ایران ریشه‌کن کرد زیرا اسلام هم چنین شیوه حکومتی را قبول نداشته و بر ولایت پیامبر، امام معصوم و ولی فقیه تاکید دارد.

شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» عالم‌گیر شده است

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: پس از فتنه 88 شعاری را با عنوان «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» مطرح کردم و این شعار به تدریج عالم گیر شد و این امر نشان دهنده حقانیت ملت ایران و ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم ایران فتنه سال 88 را با موفقیت به زباله‌دان تاریخ سرازیر کردند گفت: ممکن است فتنه‌های دیگری در راه باشد اما ملت ایران هوشیار هستند و می‌دانند بیداری اسلامی منطقه حاصل بیدارگری‌های انقلاب آن‌هاست.

منکری بالاتر از نظام سرمایه‌داری غرب در جهان امروز نیست

وی با بیان اینکه امروز منکری بالاتر از نظام سرمایه‌داری و استعماری غرب در جهان وجود ندارد خاطرنشان کرد: باید با تمام قوا به مبارزه با آمریکا و غده سرطانی اسرائیل بپردازیم و از کیان اسلام دفاع کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: به عقیده امام خمینی(ره) و سایر بزرگان، انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور بوده و همگان باید برای رسیدن به این هدف متعالی تلاش کنند زیرا امروز تأثیرات انقلاب اسلامی سبب بیداری در منطقه شده و امواج آن به کشورهای غربی هم رسیده است.

انتهای پیام/78004/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول