اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه:

بیش از 23 هزار کودک غربالگری شنوایی شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته، بیست و سه هزار و 454 نوزاد از سی هزار و 254 موالید زنده غربالگری شده‌اند.

بیش از 23 هزار کودک غربالگری شنوایی شده‌اند

کامران علی‌مددی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف پیشگیری در مداخله به هنگام از سال 86 در استان کرمانشاه به اجرا درآمد.

علی‌مددی ادامه داد: در سال‌های نخست برنامه، حدود 800 کودک مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفتند و این در سال‌های بعد با توجه به افزایش تعداد دستگاه‌ها و بسترسازی برای پیشرفت و تسهیل در انجام برنامه سطح پوشش غربالگری شنوایی افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی همکاری ثبت‌احوال و بیمارستان‌های دارای زایشگاه را در این زمینه موثر دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر مرکز استان، در شش شهرستان دیگر نیز دستگاه‌های غربالگری شنوایی به‌صورت ثابت و سیار مشغول به‌کار است.

علی‌مددی اعلام کرد در سال گذشته، بیست و سه هزار و 454 نوزاد از سی هزار و 254 موالید زنده غربالگری شده‌اند و 148 کودک ناشنوا و نیازمند درمان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هفت دستگاه در تمام استان کرمانشاه برای غربالگری شنوایی وجود دارد، تصریح کرد: با اعتبارات تخصیص داده شده برای خرید سه دستگاه غربالگری شنوایی، اقدام شده است.

انتهای پیام/2700/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول