اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طغرالجرد:

باید ارزش‌های اسلامی و دینی به آیندگان منتقل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طغرالجرد کوهبنان گفت: دین و ارزش‌های دینی آن‌قدر ارزش و اهمیت دارد که بعضی اوقات باید از جان خود نیز مایه بگذاریم تا این ارزش‌های حفظ و به آیندگان منتقل شود.

باید ارزش‌های اسلامی و دینی به آیندگان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام علی درستکار پنجشنبه شب در آیین دوازدهمین یادواره شهدای دهستان ده‌علی این شهرستان با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: به کسانی که در راه خدا جان خود را فدا کرده‌ و حیات طیبه دارند مرده نگویید زیرا آنان در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی افزود: شهید یکی از اسمای الهی است زیرا آنان شاهد و ناظر هستند در حالی که می‌بینند، می‌شنوند  و می‌فهمند لذا ما انسان‌هایی که سرگردان در محور نفس و مادیات هستیم و در منجلاب سقوط و نیاز قرار داریم، نیاز به شهدا داریم.

امام جمعه طغرالجرد تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی هستیم که متعلق به سید و سالار شهیدان است آقایی که تمام هستی خود را حتی پاره‌های تن خود و بهترین عزیزانش را در راه دین و ارزش‌های دینی فدا کرد تا مردم را از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

درستکار گفت: شهدا به چنین شخصیتی اقتدا کردند و از این ایشان درس ایثار، از خودگذشتگی، اصلاح‌گری، هدایت و روشنگری را آموختند و اینجا است که شهدا به مولایی اقتدا کردند که تمام فضائل و کمالات اخلاقی در او خلاصه می‌شود و روشنی‌بخش راه بشر است.

وی ادامه داد: شهدا مصداق واقعی ایثار هستند زیرا بزرگترین عظمت شهید از خودگذشتگی است و آنها خود را ندیدند لذا پا به میدان خطر گذاشتند تا سعادت و نجات ما را رقم بزنند.

امام جمعه طغرالجرد بیان داشت: دین تنها نماز و روزه نیست و دین و ارزش‌های دینی آن‌قدر ارزش و اهمیت دارد که بعضی اوقات باید از جان خود نیز مایه بگذاریم تا حفظ و ارزش‌های اسلامی و دینی به آیندگان منتقل شود.

وی عنوان کرد: اگر به وصیتنامه شهدا نگاهی بیندازیم، می‌فهمیم که آنان جان خود را نثار کردند تا ولایت پایدار بماند، حجاب رعایت شود و ارزش‌های دینی از خطرات محفوظ بماند پس باید با تمام وجود راه حضرت امام( ره) و شهدا را ادامه دهیم و لحظه‌ای از خط ولایت و رهبری فاصله نگیریم.

انتهای پیام/80012/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول