اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل همزمانی

یادواره‌ای که در آستانه برگزاری لغو شد

خبرگزاری فارس: به دلیل همزمانی برگزاری دو یادواره شهدا در اردبیل یکی از آنها که در آستانه برگزاری بود لغو شد.

یادواره‌ای که در آستانه برگزاری لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شامگاه پنج‌شنبه و در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: یادواره شهدای کربلای چهار و پنج که قرار بود 19 دی ماه برگزار شود لغو شد.

سردار غلام‌عسگر کریمیان خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی برگزاری یادواره شهدای سرباز در روز 18 دی ماه تصمیم گرفتیم تا یادواره شهدای کربلای چهار و پنج را در موعدی دیگر برگزار کنیم.

وی گفت: به دلیل اینکه این دو یادواره همدیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دادند و مدت زمان اجرای برنامه نیز کمتر از 24 ساعت بود تصمیم گرفتیم تا یادواره شهدای کربلای چهار و پنج استان اردبیل را در مناسبت دیگر برگزار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: البته ما در اولین جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره از استاندار اردبیل خواستیم تا در صورت امکان یادواره شهدای سرباز را در زمان دیگری برنامه‌ریزی کنند اما گویی به دلیل برگزاری سراسری این یادواره امکان جابه‌جایی آن وجود نداشت.

 

اردبیل 253 شهید سرافراز در عملیات کربلای چهار و پنج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای زمان جدید برگزاری برنامه گرفته نشده است تصریح کرد: در این لغو در حقیقت ما متضرر شدیم چرا که کل برنامه‌ریزی‌های ما به هم ریخت و پوستر و دعوت‌نامه‌هایی را که چاپ کرده بودیم باید تغییر داده و زمان جدید را در آنها قید کنیم.

وی بیان داشت: البته مدت زمان اجرای عملیات کربلای پنج تا سوم اسفند ماه بوده که ما تا آن مقطع قطعا این یادواره را برگزار می‌کنیم.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه یادآور شد؛ ما در عملیات غرورآفرین کربلای چهار و پنج بیش از 253 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که بالاترین شهدای استان در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند که ما همه ساله یادواره آنها را به صورت باشکوه و باعظمت برگزار کنیم.

کریمیان از آمادگی سپاه استان برای برگزاری اولین یادواره شهدای سرباز اردیبل خبر داد و اضافه کرد: این یادواره که در حسینیه ثارالله و همچنین زینبیه این مکان برگزار می‌شود باید به شکل آبرومند و با احساس تکلیف نسبت به این خانواده‌های گرانقدر برگزار شود.

وی پیشنهاد کرد؛ بیانیه مشترک استاندار اردبیل و نیروهای مسلح در آستانه برگزاری این یادواره انتشار یافته تا عرض ارادتی به محضر شهدا و خانواده‌های آنها شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار داشت: به دلیل آنکه شهدای سرباز تنها متعلق به نیروی نظامی خاصی نیست به همین دلیل این یادواره با همکاری ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با میزبانی ناجا برگزار شده و ضرورت دارد دعوت‌نامه‌های ارسالی با عنوان ستاد اجرایی یادواره انتشار یافته و ارسال شود.

کریمیان از آمادگی بسیجیان گردان حضرت قاسم برای اجرای سرود حماسی در این برنامه خبر داد و اذعان داشت: به دلیل آنکه سن این بسیجیان به شهدای سرباز می‌خورد ضرورت دارد این نیروها به اجرای برنامه مناسب و مطلوب بپردازند.

وی گفت: ما فضای برگزاری این یادواره را هم در زینبیه و هم حسینیه ثارالله مطلوب می‌دانیم چرا که 3 هزار نفر ظرفیت پذیرایی در این مراسم وجود دارد.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول