اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت

نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در زنجان برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث به همت فرهنگسرای قرآن و عترت با هدف نشر و ترویج فرهنگ حیات‌بخش قرآن و عترت در میان آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان، ایجاد شور و اشتیاق و زمینه لازم برای حضور مردم در رقابتی سالم و ارزشمند برگزار می‌شود.

تشویق جوانان به منظور روی آوردن به تعلیم و تعلم معارف قرآن و عترت، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای جوانان در مسیر معارف الهی، تعمیق باورهای دینی و تحکیم سلامت فرهنگی جامعه و ایجاد فضای دینی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث اعلام شده است.

نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث در زنجان با همکاری فرهنگسرای قرآن و عترت، ستاد طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی و دارالقرآن الکریم زنجان برگزار می‌شود.

همه افرادی که در طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی استان شرکت کرده‌اند میتوانند، با مراجعه به یکی از مراکز قرآن و عترت استان و یا از طریق پایگاه اینترنتی www.sajedoon.ir با وارد کردن مشخصات خود در این مسابقه ثبت‌نام کنند.

 

بخش قرآن این مسابقه شامل حفظ سورههای یس، واقعه، ملک و اعلی است، که در این بخش شرکت‌کنندگان میتوانند با حفظ یک یا چند سوره از سورههای مذکور در مسابقه شرکت کنند.

آزمون حفظ به صورت شفاهی و توسط مراکز قرآن و عترت طبق آیین‌نامه و با حضور ناظران انجام خواهد گرفت.

در بخش حدیث نیز شرکت‌کنندگان اقدام به حفظ 40 حدیث دلخواه خواهند کرد.

همچنین آزمون این بخش به صورت کتبی (نوشتن 40 حدیث حفظ شده بر روی برگه به همراه منبع) و با حضور همه شرکت‌کنندگان در محل آزمون انجام خواهد گرفت.

14 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 14 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جایزه دیگر از جمله جوایز این مسابقه اعلام شده است.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات قرآن و حدیث به همت فرهنگسرای قرآن و عترت در زنجان 12 بهمن 1391 اعلام شده است.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول