اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

ایران پایگاه قرآنی در جهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: قرآن مهم‌ترین عامل وحدت در بین مسلمانان جهان بوده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه قرآنی توانست در نشر معارف اسلامی در جهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

ایران پایگاه قرآنی در جهان است

حجت‌الاسلام ناصر شکریان در آستانه برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم فرصتی برای معرفی الگوهای قرآنی به جوانان است.

وی با تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت‌های قرآنی به برگزاری سی‌ و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در مازندران اشاره کرد و افزود: بی‌تردید میزبانی مسابقات قرآن کریم در مازندران منشأ برکات معنوی بسیاری است که رشد و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف قرآنی را در برخواهد داشت.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشوری آن هم در مازندران که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز است گذشته از فراهم‌آوری زمینه‌های تقویت و ترویج برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان در تشویق پایگاه‌ها و مراکز قرآنی جهت حضور و کسب تجربه در چنین فعالیت‌های ملی نیز اثرگذار خواهد بود.

شکریان ایران اسلامی را یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و گسترش نشر معارف قرآنی در سطح جهان عنوان کرد و تصریح کرد: قرآن مهم‌ترین عامل وحدت در بین مسلمانان جهان بوده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه قرآنی توانست در ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و نشر معارف اسلامی در جهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی نقش مهمی در درک مفاهیم قرآنی، ترویج فرهنگ تلاوت قرآن، ارتقای سطح آموزشی فعالان قرآنی و کیفی‌سازی فعالیت‌ها در حوزه‌های قرآنی دارد.

این مسئول فرهنگی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات قرآن یک اقدام فرهنگی در راستای تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: با عنایت خداوند، رهنمودها و پیگیری‌های مقام معظم رهبری و دستگاه‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی در حال حاضر در کشور و حتی خارج از آن چشمگیر و مفید بوده که البته نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

شکریان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد نشر فرهنگ حفظ قرآن کریم افزود: با توجه به برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل، فرصت خوبی برای معرفی الگوهای برتر در زمینه حفظ و قرائت به جوانان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/86009/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول