اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام غرویان در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

اهمیت اربعین در قرآن و روایات/حفظ نظام در گرو حفظ اربعین و عاشورا‌ست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: واقعه کربلا، محل تبلور و نمایشگاه حس دینی شیعیان و حفظ انقلاب و نظام اسلامی در گرو حفظ اربعین و قیام عاشوراست.

اهمیت اربعین در قرآن و روایات/حفظ نظام در گرو حفظ اربعین و عاشورا‌ست

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: هیچ حادثه‌ای در طول تاریخ اسلام بعد از واقعه عاشورا نتوانسته‌ است احساسات مذهبی و دینی مردم مسلمان به خصوص شیعیان را نشان دهد.

وی ادامه داد: بزرگداشت اربعین و تاسوعا و عاشورای حسینی، در واقع بزرگداشت ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و ایام سوگواری سیدالشهدا از دیدگاه جامعه‌شناسی آثار مثبت و اخلاقی زیادی در جامعه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در ایام محرم، توجه مردم جامعه به مسائل اخلاقی چند برابر می‌شود تصریح کرد: رفتارهایی مانند اطعام، خیرات و عبادات ویژه این ایام، همراه با خیر و برکت زیادی برای جامعه است.

غرویان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه انقلاب سیدالشهدا است افزود: هدف امام خمینی در انقلاب اسلامی همان هدف امام حسین (ع) و تشکیل انقلاب اسلامی بر اساس اهداف اسلام بود.

وی پیاده‌روی شیعیان سراسر جهان در ایام اربعین حسینی را نمایش شور دینی و احساسات مذهبی عنوان کرد و گفت: حرکت مردم با پای پیاده نشانگر این است که آنان در این ایام به سوی کارهای خیر مانند عمل به دستورات اخلاقی تمایل پیدا می‌کنند و جامعه اسلامی در حفظ شعائر دینی باید کوشا باشد.

این مدرس حوزه با اشاره به اهمیت قرائت زیارت اربعین در روایات دینی خاطرنشان کرد: مرکز ثقل زیارت اربعین، شخصیت عظیم سیدالشهدا است و امثال علامه شعرانی در مقدمه «نفس المهموم» می‌گوید عمری به درس و بحث پرداختم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید از سیدالشهدا کسب معرفت کنم.

غرویان با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) نسبت به بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) عنایت ویژه‌ای داشتند ادامه داد: قرائت زیارت اربعین همراه با عنایت و معرفت می‌تواند انسان را به سمت خدا سوق دهد و به اوج برساند.

انتهای پیام/2258/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول