اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه:

اربعین پاسداشت فضیلت‌های عاشورا است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه گفت: اربعین معرف شیعه و فرصتی برای پاسداشت و تکریم فضیلت‌ها و ارزش‌های عاشورا است.

اربعین پاسداشت فضیلت‌های عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام کاظم مدرسی در آیین عزاداری جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران استان کرمان بر لزوم پاسداشت ارزش‌های عاشورا و قیام حسینی تأکید کرد و اظهار داشت: اربعین معرف شیعه و فرصتی برای پاسداشت ارزش‌های عاشورا است.

وی افزود: در روایات اسلامی آمده است که زمین و آسمان 40 روز بر حسین‌بن علی(ع) گریست و این موضوع چه تعبیر کنایی یا تعبیر حقیقی باشد بیانگر آن است که موضوع اربعین حسینی در ملکوت جریان داشته و در زمین نیز باید توسط دوست‌داران آن حضرت تداوم داشته باشد.

مدرسی بیان داشت: عاشورا یک فرهنگ و حادثه‌ای عظیم در تاریخ مذهبی ما و اربعین پاسداشت و تکریم فضیلت‌های عاشورا و تجلیل از کسانی است که در عاشورا جان‌نثاری کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه کسانی که از کرامت و قداست عاشورا و قیام حسینی تجلیل کنند، قابل تکریم هستند، گفت: از جمله مواردی که زیبایی‌های پاسداشت قیام حسینی را بیشتر می‌کند برگزاری عزاداری‌ها در هیئت‌های متحد و یکپارچه است و قرارگرفتن عزاداران در صفوف به هم فشرده و یکپارچه و به دور از گسیختگی زیبایی‌های این مراسم را بیشتر می‌کند.

مدرسی تصریح کرد: عاشورا و قیام حسینی آن قدر جلیل است که با عزاداری یک هیئت یا دو هیئت نمی‌توان به آن پرداخت بلکه با قرار گرفتن ده‌ها هیئت عزاداری در کنار هم موجی از زیبایی پدید می‌آید و نسل جدید احساس هماهنگی در عزاداری می‌کند.

انتهای پیام/2446/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول