اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ رضوی خواستار شد

تامین وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر مشهد در روز اربعین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ رضوی گفت: تامین وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر در این ایام ضروری است.

تامین وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر مشهد در روز اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، حمیدرضا جعفری ظهر امروز در نشست مشترک رؤسای سازمان‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری که در سالن اجتماعات پایانه مسافربری مشهد برگزار شد اظهار کرد: پارک و تردد وسایل نقلیه شخصی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی از ساعت 24 امشب در تمام روگذرها و نیز تمام زیرگذرهای حرم مطهر ممنوع است.

وی در ادامه گفت: در خیابان‌های طبرسی، نواب صفوی، خیابان خسروی‌نو تقاطع شهید گمنام، میدان گوهرشاد، میدان 17 شهریور و گنبد سبز نیز پارک و تردد دارای محدودیت ترافیکی است.

جعفری با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی برای تردد در خیابان‌های شهر باید با راهنمایی و رانندگی هماهنگی داشته باشند بیان کرد: هماهنگی هیئت‌های مذهبی با کلانتری‌های مناطق به منظور جلوگیری از ترافیک‌های مقطعی در برخی از خیابان‌های اصلی شهر مشهد شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ رضوی خاطر نشان کرد: راهنمایی و رانندگی و کلانتری با هماهنگی می توانند برای سهولت تردد هیئت‌های مذهبی افرادی تیمی را همراه آنها اعزام نمایند تا به رفع مشکلات احتمالی بینجامد.

جعفری با اشاره به جایگاه سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری مشهد در تأمین وسایل حمل و نقل عمومی خیابان‌های سطح شهر، عنوان کرد: برای تردد افراد سالمند و بیمار از تقاطع‌های دارای محدودیت می‌توان با همکاری آستان قدس رضوی ویلچرهایی را برای این منظور در این مکان‌ها تعبیه کرد تا مشکل حمل و نقل این افراد نیز در این ایام رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه باید وسایل حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر برای حمل و نقل زائرین فراهم باشد، اظهار کرد: پس از پایان نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی خصوصا داخل حرم مطهر حجم کثیری از افراد برای رسیدن به محل اسکان خود به خیابان‌های منتهی به حرم وارد می‌شود که در این راستا فراهم کردن وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهر داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ رضوی افزود: گره‌های ترافیکی موجود در سطح شهر به علت سه عامل سوار و پیاده شدن غیرمجاز، ترافیک‌های مقطعی و اعمال محدودیت‌های ترافیکی ایجاد می‌شود که در این راستا راهنمایی و رانندگی در راستای جلوگیری از تخلفات اجتماعی با مشاهده هر یک از این موارد برخورد و اعمال قانون می‌کند.

جعفری ادامه داد: ضلع جنوبی خیابان نواب صفوی در راستای تردد اضطراری خودروهای امدادی و خدماتی در نظر گرفته شده که بدین‌وسیله از هیئت‌های عزاداری خواستارم جهت تردد مسیر مذکور را انتخاب نکنند.

وی عنوان کرد: عبور موتورسیکلت‌ها به داخل محدوده طرح ترافیک و همچنین دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری ممنوع است و در صورت تخلف با این افراد برابر مقررات برخورد قانونی می‌شود.

انتهاپیام/70018/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول