اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

چرخه پیشرفت کشور مدیون کارخانجات تولیدی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: چرخه پیشرفت کشور مرهون و وابسته به رونق کارخانجات تولیدی و صنعتی است که می‌تواند اسباب یک ترقی واقعی را فراهم آورد.

چرخه پیشرفت کشور مدیون کارخانجات تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جریان بازدید از تعدادی کارخانه‌های تولیدی و نیمه فعال در اردبیل اظهار داشت: ما از طریق کار گروه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و حتی کشاورزی سعی داریم به نحوه ممکن بانک‌های عامل را ترغیب و تشویق کنیم تا سرمایه در گردش مناسب در اختیار کارخانجات تولیدی استان قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه در این راستا اعتبارات صیانت از تولید از طریق بانک‌های عامل به صورت تسهیلات بلند مدت در اختیار صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در این بازدیدها سعی می‌کنیم خدا قوتی به اهالی تولید به عنوان سربازان خط مقدم جهاد اقتصادی و همچنین مقابله با تحریم گفته باشیم که همواره برای پیشرفت روزافزون آنها سعی وافر و تلاشی مستمر داریم.

نیکزاد تصریح کرد: تولیدکنندگان به مانند رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در این مقطع در سنگر مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی قرار گرفتند و این تولیدکنندگان باید به‌مانند شهدا و ایثارگران جامعه خودشان را به ابزار استقامت، صبر و دینداری مجهز کنند تا بتوانیم حلقه تحریم‌ها را شکسته و به سمت باروری تولید و اقتصاد حرکت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: هم‌اکنون به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار از واحدهای تولیدی استان بازدید می‌کنیم و سعی داریم از این تولیدکنندگان در حد وسع و توان حمایت کرده و مشکلات و نارسایی‌های آنها را برطرف کنیم که البته در این زمینه سایر دستگاه‌ها نیز باید یاریگر ما باشند.

وی بیان کرد: در این کارخانه‌ها سعی داریم نشست‌هایی را نیز با متولیان داشته باشیم تا درد دل آنها را بشنویم و برخی از تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: در حضور هفتگی خود در تهران با کسب اطلاع از وضعیت تولیدکنندگان و صنعتگران سعی داریم از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کرده و یک تحرک واقعی به حوزه تولید و صنعت ببخشیم.

نیکزاد گفت: مراکز تولیدی ما عموماً فعال هستند اما مدیریت بخش‌های تولیدی کاری سنگین، دامنه‌دار و همراه با برخی مشکلات و نارسایی‌ها است که انتظار می‌رود بخش تولید با این فرآیند تقویت شده و رونقی مضاعف‌تر پیدا کند.

در این بازدید استاندار اردبیل از کارخانه آرتاویل تایر بازدید کرد که اشتغالزایی این واحد تولیدی یک‌هزار و 410 نفر است که امکان ارتقا تا سطح دو هزار نفر را داشته که این واحد تولیدی با مشکل تأمین ارز، افزایش بی‌رویه مواد اولیه، عدم عرضه کافی محصولات پتروشیمی، تأمین سرمایه در گردش و... روبه‌رو است.

استاندار اردبیل همچنین از شرکت تولید آکال تولیدکننده یراق‌آلات آلومینیومی با اشتغالزایی 40 نفر واقع در شهرک صنعتی فاز دو و همچنین شرکت الکترونیک پردازش سبلان واقع در شهرک صنعتی شماره دو و کارخانه آرتاپلاست با 450 نفر اشتغال بازدید کرد.

کارخانه آکال که تولیدکننده یراق‌آلات آلومینیومی با تنوع تقریبی 50 نوع در سه رنگ اصلی است در سیستم نرده‌های آلومینیومی به فازهای آلومینیومی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و عمومی کاربرد دارد.

این کارخانه 40 تن محصول را در ماه در سه شیفت کاری می‌تواند تولید کند که در وضعیت فعلی تولید آن شش تن در ماه و در یک شیفت کاری با اشتغالزایی مستقیم 30 نفر در واحد تولید، پنج نفر در واحد بازرگانی، 10 نفر در تأمین‌کنندگان اختصاصی، 25 نفر در سایر تأمین‌کننده‌ها در شهرهای مختلف و همچنین 100 نفر به صورت غیرمستقیم است.

انتهای پیام/62004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول