اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان مشگین:

امر به معروف شالوده هدایت جامعه بشری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شالوده سلامت و تحرک جامعه برای رسیدن به یک سعادت دنیوی و اخروی است.

امر به معروف شالوده هدایت جامعه بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مشگین‌شهر اظهار داشت: در دین اسلام احکام و فرایضی همچون امر به معروف و نهی از منکر بیانگر این حقیقت است که پویایی و سر زندگی جامعه به تذکر، ارشاد و راهنمایی صحیح است.

وی با یادآوری اینکه احیای این فریضه می‌تواند تمام ارزش‌های جامعه را بالنده و سرزنده کند، تصریح کرد: اگر همه افراد جامعه به احیای این فریضه اراده‌ای مستحکم نداشته باشند، امکان ندارد بتوانیم برخی اهداف و مقاصد اصلی را در سالم‌سازی جامعه تحققی عینی ببخشیم.

باوقار خاطر نشان کرد: با شعار و برخی اقدامات صوری نمی‌توان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به مرحله اجرا و عمل رساند چرا که ما باید با رفتار و سکنات خود نشان دهیم که انجام عمل معروف در جامعه شایستگی‌ها را زمینه‌ساز می‌شود و در مقابل گرایش به منکرات و زشتی‌ها اعتبار جامعه را زیر سئوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با انتقاد از کم‌رنگ شدن احیای این فریضه الهی اضافه کرد: امروز تمام دستگاه‌های فرهنگی به ویژه مراکز دانشگاهی و دانش‌آموزی وظیفه دارند که در تبیین و اهداف انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر حقایق را بازگو کنند و با پرهیز از برخی حرکات و اقدامات تصنعی بکوشند تا به معنای واقعی این فریضه عملیاتی شود.

وی از شهرداری مشگین‌شهر با هدف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر با بهره‌گیری از روش‌های دیوارنویسی، نصب بنر و تابلو در مناطق مختلف شهری قدردانی کرد و خواستار توسعه و تقویت جبهه کارآیی در این زمینه شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشگین‌شهر بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جامعه مهذب و در مسیر تعالی داشته باشیم باید همه ما به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاهی عالمانه و به دور از هرگونه احساس و حرکات مقطعی داشته باشیم تا زمینه و بستری برای ارشاد جامعه به سمت تعالی واقعی فراهم شود.

باوقار با تسلیت ایام اربعین حسینی از سخنرانان و خطبی خواست بیش از گذشته رمز و راز قیام امام حسین (ع) با محوریت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را شایسته و مطلوب تبیین و تفسیر کنند.

انتهای پیام/62004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول