اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی ایلام:

فریضه امر به معروف پشتیبان قوانین وضع شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر پشتیبان قوانین وضع شده است.

فریضه امر به معروف پشتیبان قوانین وضع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی گهرسودی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قاعده امر به معروف و نهی از منکر یک قاعده الهی است.

وی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مبنا و مستند صریح قرآنی دارد و شاید بیش از 100 بار در قرآن به این مهم پرداخته شده است.

گهرسودی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر کارکرد‌های فراوانی دارد که باید از این کارکرد‌ها در راستای تعالی جامعه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جوامع انسانی جوامع گسترده‌ای بوده و بدون همراهی و تعامل انسان‌ها باهم در قشرهای اجتماعی زندگی یا میسر نیست و یا اگر مسیر است سخت سپری می‌شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیز به عنوان کمک‌کار قانون در تعالی و پیشرفت جامعه موثر بوده که باید به آن پرداخته شود. 

این مسئول اضافه کرد: هرجا که قانون کوتاه آمده و یا ناتوان بوده، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک پشتیبان عمل کرده است.

رئیس خبرگزاری فارس استان ایلام نیز در این نشست گفت: خبرگزاری فارس در استان ایلام در راستای اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش ویژه‌ای را آغاز کرده است.

پژمان مهدوی‌فر اظهار داشت: این تلاش‌ها در دو بعد ترویج و تبلیغ این فریضه الهی در مصاحبه با نخبگان و افراد الگوی جامعه در بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... به منصه ظهور رسانده شده است.

وی ادامه داد: نگارش مطالب در قالب یادداشت‌های تخصصی با استفاده از قواعد نگارش حرفه‌ای یادداشت با نگاه ویژه به قواعد امر به معروف و نهی از منکر نیز مد نظر بوده است.

این مسئول اضافه کرد: یعنی در نگارش یک یادداشت و مطلب به قواعد حرفه‌ای و قواعد امر به معروف و نهی از منکر توجه شده است.

مهدوی‌فر تصریح کرد: خبرگزاری فارس در خصوص تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همه حوزه‌های جامعه از جمله بخش‌های سیاسی، قضایی، فرهنگی، اقتصادی و ... توجه کرده است.

رئیس خبرگزاری فارس استان ایلام گفت: منظور از رعایت قواعد امر به معروف و نهی از منکر در نگارش مطالب و یادداشت‌ها این است که تنها به انتقاد صرف از یک موضوع توجه ‌نشده بلکه شرایط زمانی، مکانی نگارش یادداشت توجه شده و از همه مهم‌تر به همه نقاط سیاه موضوع توجه نمی‌شود بلکه در کنار اشاره کردن به نقاط سیاه به ویژگی‌های مطلوب موضوع مورد نگارش نیز توجه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به صورت مصداقی این موضوع را در دفتر خبرگزاری فارس استان ایلام بررسی کنیم می‌توان به دو یادداشت اخیر این دفتر در حوزه‌های دستگاه قضایی و حوزه سیاسی اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: در نگارش دو یادداشت "باز احیای گفتمان اصولگرایی در استان ایلام فراموش نشود" و همچنین " تردد آزادوار رکورددار 20 تخلف در معابر ایلام" با استفاده از قواعد امر به معروف و نهی از منکر به انتقاد از این دو حوزه پرداخته شده است و در کنار انتقاد به پیشنهادات و نکات برجسته مسئولان در دو حوزه قضایی و سیاسی استان ایلام نیز پرداخته شده است. 

مهدوی‌فر تصریح کرد: موضوع توجه به زمان اعلام و نشر این دو یادداشت نیز مد نظر نویسنده بوده که در چه زمانی این یادداشت‌ها منتشر شود تا نتایج مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/2246/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول