اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف همدان:

نهم دی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: حماسه نهم دی بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

نهم دی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمد جواد بیات بعد از ظهر امروز در گردهمایی رابطان امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهار اظهار داشت: سلامت و اقتدار انسجام ملی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 100 هزار نفر در سطح استان آموزش دیده‌اند که از این تعداد 20 هزار نفر مربوط به شهرستان بهار است.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان ابراز داشت: در ماه محرم یک هزار و 762 نفر مبلغ و روحانی برای تبلیغ و ترویج این فریضتین به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند و در این راستا یک میلیون نفر نیز با این فریضتین آشنایی بیشتری پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین 6 هزار حلقه صالحین در سطح استان فعال است که موضوعات این حلقه‌ها بیشتر احیاء این فریضتین است.

بیات خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج شهر در سطح کشور به عنوان پایلوت طرح تذکر لسانی انتخاب شده بود که از استان همدان شهر بهار معرفی و در بین این شهرها، مقام نخست را کسب کرد.

وی ابراز داشت: امسال نیز 116 شهر کشور برای این موضوع انتخاب شده و از شهر بهار الگو گرفته و طرح تذکر لسانی را اجرا می‌کند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان تصریح کرد: حماسه 9 دی بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که باید این روز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و لبیک به فرامین رهبری نیز بزرگترین معروف است.

فرماندار شهرستان بهار نیز اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرائض مهم الهی است که باید آن را در سطح جامعه احیا کنیم چرا که با احیای آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نصرت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: آموزش یکی از مهمترین راه‌های گسترش این فریضه است که در این راستا باید اطلاعات عمومی خود را بالا برده و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

در ادامه مدیر ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: توجه به مبانی اعتقادی، توجه به مکارم اخلاقی و انجام تکالیف فردی و آشنایی با احکام و مبانی دین از واجبات است و باید در ادارات تذکر لسانی و آگاهی‌بخشی در مبانی ارزشی و تکریم ارباب رجوع در رأس امور قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابوالفتوح ناطقی با اشاره به اینکه امروز امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مسائل اسلامی است، گفت: احیای این فریضه اسلامی موجب نشاط دین و اقامه همه دستورات الهی است و در آیات و روایات هم به این مهم تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه نخستین آمر به معروف ذات باری‌تعالی بود، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صحیح اجرا شود همه مشکلات و معضلات در جامعه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/2499/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول