اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات خبر داد

جعل و اسناد صوری مشکل اصلی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: مشکل اصلی کشور بیشتر در حوزه جعل و اسناد صوری است.

جعل و اسناد صوری مشکل اصلی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یزدانی ظهر امروز در سومین همایش ارتقاء سلامت اداری با محوریت نقش دستگاه‎های نظارتی و تقویت فضای فرهنگی و اجتماعی که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: اگر افق و برنامه‎ای برای آینده داریم، دلیل و مجوزی نمی‎شود که به هر روشی بخواهیم به دیدگاهمان برسیم.

وی تاکید کرد: قدرت‎های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... که در جامعه وجود دارند اگر در معرض کنترل نباشند می‎توانند انسان را به ورطه فساد بیندازند.

کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می‎شوند به نحوی با دولت رابطه دارند

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات با بیان اینکه فساد اقتصادی در همه کشورها و جوامع وجود دارد ابراز داشت: فساد اقتصادی هم در کشورهای مردم‌سالار و هم در کشورهای اقتدارگرا وجود دارد و کشوری نمی‎تواند ادعا کند که چون مردمسالار است پس فساد ندارد.

یزدانی افزود: کشورهای اروپایی که شاید در بعضی موارد از ما جلوتر هستند اما اخلاقیاتی که در جامعه اسلامی به عنوان ابزار کنترلی به کارگیری می‎شوند را ندارند اما متاسفانه اکنون در جامعه ما نیز نسبت به اخلاقیات و مسائل دینی غفلت شده است.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی می‌تواند ناشی از رابطه متقابل دولت و اقتصاد باشد عنوان کرد: کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می‎شوند به نحوی با دولت رابطه دارند چراکه در بخش خصوصی به یکدیگر رشوه نمی‎دهند اما رشوه را یک آدم خصوصی می‎تواند به یک آدم دولتی بدهد البته منظور از دولت در اینجا دولت صرف نیست.

استفاده شخصی از امکانات اداری برای پیشبرد اهداف سیاسی فساد اداری است

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات با تاکید بر اینکه در وقت اداری، کار دیگری انجام دادن دزدی است عنوان کرد: استفاده شخصی از امکانات نظام اداری برای پیشبرد اهداف سیاسی نیز نوعی فساد اداری است.

یزدانی با بیان اینکه فساد اداری انواع مختلفی دارد متذکر شد: فساد قانونی، فساد در توزیع حقوق و مزایا و فرصت‎های شغلی، اختلاس و سوءاستفاده مالی مدیران عالی‌رتبه و رده‎های میانی و سازمان‎های دولتی، استفاده شخصی از اموال دولتی، کم‎کاری، گزارش ماموریت کاذب، صرف وقت در اداره برای کارهایی غیر از وظیفه اصلی، سرقت مواد اولیه و مصرفی متعلق به سازمان دولتی توسط کارمندان سلامت اداری را با چالش مواجه می‎کند.

وی به عوامل رفتارهای موثر در بروز فساد اداری اشاره کرد و گفت: پایبندی به اعتقادات، ویژگی‎های شخصیتی، سبک ارتباطی، سبک مدیریت و راهبری و کیفیت زندگی کاری در جلوگیری از فساد اداری تاثیر می‎گذارد.

در تمام فساد اداری بلااستثناء فساد اخلاقی نیز وجود داشته است

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات تاکید کرد: اگر اعتقادات دینی، پیاده کردن شیوه و سیره معصومین (ع) در جامعه حاکم شود یقیناً سلامت اداری به وجود می‎آید و خود به خود همه چیز درست می‎شود.

یزدانی با اشاره به اینکه در تمام کیس‎های فساد اداری بلااستثناء فساد اخلاقی نیز وجود داشته است متذکر شد: هر کس در فساد اداری بیفتد شک نکنید که حتماً به فساد اخلاقی نیز دچار می‎شود.

وی به اختلاس‎گران توصیه کرد تا خودشان را ارزان نفروشند و گفت: کسانی که خود را به دنیای امروزی در قبال "لپ‎تاب، ماشین، ویلا" می‎فروشند باید بدانند که آخر همه چیز فنا و نابودی است پس چرا نباید فرصتی را که خدا برایمان گذاشته استفاده کنیم و متاسفانه از دست بدهیم.

پارتی‎بازی، همشهری‎گری و فامیل‌بازی از آفت‎های نظام اداری است

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات، پارتی‎بازی، همشهری‌گری و فامیل‌بازی را از آفت‎های نظام اداری برشمرد و خاطرنشان کرد: پارتی‌بازی اصلاً شایسته نظام اسلامی نیست، در جامعه‎ درست باید کسی که به عنوان ارباب رجوع مراجعه می‎کند حتی اگر هیچ دوستی هم نداشته باشد همان خدمتی که به دوست خود می‎دهیم به این فرد هم داده شود.

یزدانی در پایان ابراز داشت: این کشور را باید به گونه‎ای بسازیم که وقتی امام زمان (عج) ظهور کردند رویمان بشود که کشور را تحویل ایشان دهیم چراکه این جزو اعتقادات دینی است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول