اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شاهرود:

پوشش اسلامی سبب ایجاد امنیت و جلوگیری از فساد می‏شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شاهرود گفت: طبق دستورات قرآن، ما موظف به حفظ حجاب هستیم و خداوند فرموده است که پوشش اسلامی سبب ایجاد امنیت و جلوگیری از فساد می‏شود.

پوشش اسلامی سبب ایجاد امنیت و جلوگیری از فساد می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدرضا سیدحسینی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی «نور دانش» شاهرود اظهار داشت: هر چیزی راهنمایی دارد و قرآن راهنمای انسان است؛ بنابراین ما باید در همه امور زندگی به قرآن تأسی و در هر کاری طبق دستورات قرآن عمل کنیم.

وی بیان داشت: انسانی که هویت خود را از دست می‏دهد و متوجه ارزش و کرامتش نباشد، به دنبال شهوت و بروز جلوه‏های بدنی می‏رود.

استاد دانشگاه شاهرود ادامه داد: کسی که ارزش خود را نمی‏داند، برای هویت جنسی خودش نیز ارزش قائل نیست.

سیدحسینی ضمن اشاره به این سخن آیت‏الله جوادی‏آملی که فرمودند «دینی که بدون تعقل و تفکر باشد، به فنا و نابودی می‌رسد»، گفت : دین باعث آرامش قلب و روح می‏شود ولی باید در آن تفکر و تعقل کرد.

وی در رابطه با شایعات مربوط به پایان دنیا در 21 دسامبر گفت: مسلمان‏ها با استناد به قرآن که علم پایان دنیا را منحصراً در اختیار خدا می‏داند، به این شایعات توجهی نمی‏کنند.

استاد دانشگاه شاهرود با اشاره به موضوع مهدویت و ظهور حضرت مهدی(عج) افزود: مؤمنان می‏دانند طبق وعده الهی، تا امام زمان(عج) ظهور نکنند، دنیا به اتمام نمی‏رسد.

شبهات باید با دلایل عقلی رفع شود

یک کارشناس مسایل مذهبی نیز گفت: مسئله مهم در حلقه‌های صالحین، برطرف کردن شبهات با دلایل عقلی است و مادامی که برابر آنها استدلال منطقی و عقلی نباشد، شبهات برپاست.

حجت‏الاسلام مصطفی غائبی اظهار داشت: نفس اجرای کار تربیتی بسیار مهم است؛ اما اجرای دقیق مسایل تربیتی در حلقه‏های صالحین اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: اگر برنامه‏های تربیتی درست اجرا شود، نتیجه‌ای را که می‌خواهیم از حلقه‌های صالحین به دست آوریم، محقق می‏شود.

این کارشناس مسایل مذهبی اظهار داشت: باید بدانیم که برای پاسخ دادن به شبهات نوجوانان و جوانان باید دلیل عقلی بیان کنیم؛ چرا که این قشر زیاد به نقل توجه نمی‏کند و باید ابتدا آنان را از نظر دلایل عقلی توجیه کرده و بعد در کنار آن، از نقل روایات و قرآن استفاده کنیم تا مسئله برای جوانان تبیین شود.

غائبی ادامه داد: باید در حلقه‌های صالحین، حس گفت‏وگو و بحث و تبادل نظر را بین جوانان تقویت کرد تا این قشر جامعه بتواند حرف‌های خود را زده و حس سخنوردی و دیده شدن در آنها تقویت شود تا در آینده نیروهای مفیدی باشند.

وی بیان داشت: باید در حلقه‌ها به قرآن، روایت، وصیت‌نامه و زندگی شهدا و همچنین منویات رهبر معظم انقلاب توجه کرد و در هر جلسه، با برنامه‌ریزی و دخیل کردن اعضا از آنها برای هر کدام از این مباحث فردی را تعیین کرد.

این کارشناس مسایل مذهبی با تاکید بر لزوم ایجاد حس رفاقت، مودت و همدلی بین سرگروه و متربیان خاطرنشان کرد: باید این شرایط در حلقه‌ها ایجاد شود؛ چرا که اگر این‏گونه شد و متربیان به شما اعتماد کردند، حتماً در پیشبرد اهداف خود موفق خواهید شد و با تسلط و آگاهی می‌توانید مشکلات آنها را رفع و در جهت رشد آنها تلاش کنید.

انتهای پیام/22491/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول