اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 سال آینده

6 میلیون هکتار به سطح جنگل‌های کشور افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در 10 سال آینده، نزدیک به شش میلیون هکتار به سطح جنگل‌های کشور اضافه خواهد شد.

6 میلیون هکتار به سطح جنگل‌های کشور افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالله محمودی طالقانی ظهر امروز در بازدید از طرح جنگل‌کاری سد سلمانلوی زنجان با بیان اینکه، باید طرح جامع منابع طبیعی کشور رضایت خاطر مردم و سایر مسئولان را در بر داشته باشد، اظهار داشت: البته قانون جنگل‌ها و مراتع کشور چندین بار اصلاح شده است و این نخستین‌ بار نیست.

وی افزود: ما تابع قانون تصویب شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم و هر تصمیمی که درباره این طرح در کمیسیون‌های مختلف بحث می‌شود، دخیل است و هنوز تصمیم نهایی در این رابطه عملی نشده است.

رئیس شورای عالی سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری کشور درباره نامگذاری سال آینده به عنوان سال تنفس جنگل اظهار کرد: شاید این مهم می‌تواند در توسعه پایدار و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مسائل دیگر کارساز باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته این سازمان می‌توانست با در اختیار گرفتن قرقبان، نگهبان و جنگلبان برای حفظ و صیانت از جنگل اقدام کند، تصریح کرد: اما به مرور زمان صحبت از استخدام نیرو در این رابطه رنگ باخته است.

محمودی طالقانی با تاکید بر اینکه در صورت نبود مجری برای جنگلداری چشم طمع سودجویان به سمت قطع درختان چشمگیر خواهد بود، تصریح کرد: در کل با اجرای طرح تنفس جنگل مخالفیم، چراکه بعد از 5 سال نقطه آغاز برای تغییر از نو شکل می‌گیرد.

وی اهمیت و نقش جنگل‌های شمال کشور را در اجرای این طرح مهم ارزیابی کرد و افزود: در این منطقه از کشور درختی بدون ضابطه قطع نمی‌شود و بنا به تشخیص کارشناسان این موضوع دو تا سه درصد بسته به شرایط صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس شورای عالی سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری با اجرای قانون افزایش بهره‌وری در 10 سال آینده، نزدیک به 6 میلیون هکتار به سطح جنگل‌های کشور اضافه خواهد شد. 

انتهای پیام/2308/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول