اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه 20 صورت گرفت

احداث شبکه آبیاری قطره‌ای در جنگل‌کاری‌های جنوب تهران

خبرگزاری فارس: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تجهیز یکصد و شش هکتار عرصه‌های جنگل‌کاری این منطقه به سیستم آبیاری قطره‌ای خبر داد.

احداث شبکه آبیاری قطره‌ای در جنگل‌کاری‌های جنوب تهران

سعید شیرازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از تجهیز یکصد و شش هکتار عرصه‌های جنگل کاری این منطقه به سیستم آبیاری قطره‌ای خبر داد و گفت: شبکه آبیاری قطره‌ای در 20 هکتار از اراضی جنگل‌کاری بیجین احداث شده است و در 86 هکتار از اراضی جنگل کاری غنی‌آباد نیز در حال اجراست.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 صرفه‌جویی در هزینه و انرژی، استفاده بهینه از منابع آبی، رشد بهتر گیاه و امکان استفاده از مواد غذایی همراه با آب آبیاری را از مزایای شبکه آبیاری قطره‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: بیجین، غنی‌آباد، عشق‌آباد، دوتویه، کلاغاییه، کوثر ولایت و دو تویه سفلی از جمله عرصه‌های جنگل‌کاری منطقه 20 هستند که در محدوده حریم شهر تهران قرار گرفته‌اند و توسعه و تقویت این کمربند سبز از جمله فعالیت‌های اولویت‌دار حوزه امور شهری و فضای سبز این منطقه است.

وی در ادامه به کاشت دو گونه بادام کوهی و ارژن در اراضی جنگلی این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: گونه‌های زیتون، زیتون تلخ، کاج، پسته و اکالیپتوس از جمله گونه‌های مقاوم و سازگار با این محیط هستند که در اراضی مورد اشاره کشت شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 به رشد سرانه فضای سبز در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مساحت کل فضای سبز این منطقه 2 هزار و 43 هکتار است که 524 هکتار داخل محدوده و یک هزار و 518 هکتار از آن در بخش حریم و خارج از محدوده این منطقه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2462/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول