اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز:

پارک آبی شیراز، جنگلی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: بزرگترین پارک آبی که قرار بود در شیراز احداث شود، به دلیل افت فشار آب به پارک جنگلی تبدیل می‌شود.

پارک آبی شیراز، جنگلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد محمدنیا بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران از احداث پارک‌های بالای 30 هکتار در مناطق مختلف شیراز خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر وسعت پارک‌هایی که در شهر شیراز احداث شده‌اند کمتر از 30 هکتار است که ما سعی داریم پارک‌هایی را با وسعت بالای 30 هکتار در مناطق مختلف این شهر احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: رویکردی که شهرداری شیراز در حوزه فضای سبز دارد حرکت به سمت طراحی و احداث پارک‌های بزرگ است.

وی با اشاره به شناسایی چند منطقه در سطح شهر شیراز به منظور احداث پارک‌های بزرگ ادامه داد: در این راستا پارک آبی که قرار بود در منطقه پنج در محله کوشک‌میدان احداث شود به دلیل افت فشار آب به پارک جنگلی تبدیل می‌شود.

محمدنیا افزود: در بلوار حسینی‌الهاشمی، شهرک گلستان و منطقه هفت نیز مکان‌هایی به منظور احداث پارک شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز در شیراز تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شیراز 15.7 متر مربع است که امیدواریم در سه سال آینده این سرانه به 20 مترمربع افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز در ادامه از باغ‌های قصر‌الدشت به عنوان ذخیره ژنتیکی درختان نام برد و بیان کرد: از آنجا که شهرداری شیراز به دنبال ایجاد فضاهای پاک و سالم برای شهروندان بوده تلاش می‌کنیم تا باغ‌هایی که در قصر‌الدشت در تملک شهرداری است به فضایی برای مراجعه مردم تبدیل شود.

وی ابراز داشت: مساحت باغ‌های قصرالدشت شیراز یک‌هزار و 200 هکتار برآورد شده که شهرداری به دنبال تکمیل تملک آنها است.

محمدنیا خاطرنشان کرد: 2 هزار و 428 هکتار فضای سبز در شیراز وجود دارد که با یک‌هزار و 200 هکتار باغ‌های قصرالدشت در مجموع به 3 هزار و 630 هکتار می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین منابع آب عمده‌ترین بحث ما در حوزه آب‌رسانی فضای سبز شهری است، گفت: به دلیل خشکسالی‌های اخیر در شیراز دچار مشکل کم‌آبی شده‌ایم که در این راستا شهرداری اقدام به حفر 104 چاه کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور تامین آب راهکارهای دیگری از جمله استفاده از آب‌های سطحی مانند باران و بازچرخانی آب را داریم.

محمدنیا همچنین از راه‌اندازی مرکز تحقیق، تولید و توزیع گل و گیاه در منطقه گویم خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شیراز از نظر اقلیمی توان تولید انواع گل و گیاه را دارد مرکز تحقیق، در این زمینه در منطقه گویم این شهر راه‌اندازی شده است.

وی مساحت این مرکز را 15 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در این مرکز احداث باغ‌های سازگاری، باغ مادری و... مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین اضافه کرد: در منطقه گویم به دنبال احداث مکانی به عنوان سایت تولید کودبرگ هستیم که با راه‌اندازی این سایت ضایعات فضای سبزی که قابلیت بازیافت دارند به آنجا منتقل می‌شود.

وی از طراحی و ساخت المان‌های ترکیبی در توسعه بحث‌های مربوط به فضای سبز سخن گفت و افزود: امیدواریم این المان‌های ترکیبی تا پایان امسال نصب شود.

تشکیل کمیته راهبردی، تهیه طرح جامع فضای سبز، دانش‌محور کردن امور، تدوین برنامه‌های افزایش مشارکت‌های مردمی، تدوین برنامه‌های مدیریت جامع بیولوژیک، مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز از دیگر مباحثی بود که محمدنیا در مورد آنها سخن گفت.

وی در پایان گفت: کاشت گونه‌های بومی از جمله سرو و نارنج از جمله مسائلی بوده که در توسعه فضای سبز شیراز بر آن تاکید شده است.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول