اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق مدیریت بحران گلستان مطرح کرد

ناگفته‌هایی ‌از آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان گفت: ‌در این خصوص رسانه‌ها سیاه‌نمایی کردند.

ناگفته‌هایی ‌از آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول حسام عصر امروز در جلسه تودیع از مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مدت کاری خودش در استان گفت: در این مدت به نظر می‎رسد ما توانستیم اهمیت بحث مدیریت بحران را در بین مردم جا بیندازیم و یک درک واقعی از میزان تخریب و آسیب‎های مادی و معنوی را در ذهن مردم ترسیم کنیم.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان تأکید کرد: از طرفی مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان نیز متوجه ابعاد بحران و نحوه همکاری و ساماندهی به موقع شدند که این نیز دستاورد خوبی بوده است.

حسام ادامه داد: در کنار این همدلی مردم و مسئولان حضور رسانه‎ها برای اطلاع‎رسانی موثر باعث شد این حلقه زنجیره‎وار باعث کاهش آسیب‎های جانی و مادی شود.

وی در خصوص کم‎ شدن آتش‎سوزی در فصل پاییز امسال و نقش ستاد مدیریت بحران در این موضوع گفت: قطعاً اقدامات پیشگیرانه ما مؤثر بوده البته ما از همان‌ زمان نیروهایی را در حدود دو هزار نفر با هماهنگی دستگاه‎های متولی و سپاه سازماندهی کردیم که کیفیت آنها روز به روز بهتر می‎شود و از طرفی توانمندی لازم از لحاظ امکانات هم در اختیار نهادها و دستگاه‎های اجرایی به منظور پیشگیری از حریق وجود دارد.

حسام عنوان کرد: سال 1389 سال خاصی بود چراکه دو ماه تمام بارندگی نداشتیم و رطوبت هم به زیر 10 درصد رسیده بود و شرایط خاص و استثنایی به وجود آمده بود و از لحاظ علمی همه چیز برای به وجود آمدن حریق در شرایط عالی قرار داشت اما با امکاناتی که در آن زمان داشتیم و همت مردم، مسئولان و بسیجیان مدیریت خوبی صورت گرفت.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان در خصوص سیاه‎نمایی برخی رسانه‎ها در خصوص آتش‎سوزی سال 1389 جنگل‎های گلستان گفت: ما هنوز نتوانستیم ارتباط لازم را با خبرنگاران و مردم به صورت یک حلقه زنجیره‎ای برقرار کنیم و این اشکال شاید به هر دو طرف وارد است، در حوادث هم معمولاً خبرنگار حادثه را از ظن خود شرح می‎دهد و ما به‌ همین دلیل به‌دنبال این هستیم که یک ساماندهی و ارتباط متقابلی در این زمینه به وجود بیاید تا در زمان بحران هماهنگ عمل کنیم.

حسام در خصوص سیلابی که در تعطیلات عید نوروز سال گذشته برخی شهرهای استان را تهدید می‎کرد، گفت: خیلی سعی کردیم در ایام تعطیلات خصوصاً برای مهمانان و گردشگرانی که در معرض سیلاب قرار داشتند مشکلاتی پیش نیاید و از طرفی مردم منطقه هم در آن دوران به لحاظ وجود گردشگران رونق اقتصادی داشتند که ما نگران آن هم بودیم.

وی ادامه داد: در بخش بازسازی هم سرعت ما بد نبوده و ما سعی کردیم که پروژه‎ای را دوبار تعریف نکنیم و از محل اعتبارات استانی و حوادث به نوعی اولویت برنامه‎های سازمان‌ها و ادارات را متوجه بازسازی‎ها کنیم.

بهترین و تلخ‌ترین خاطره

حسام بهترین و تلخ‎ترین خاطره خود را ماجرای برف سال گذشته عنوان کرد و گفت: سال گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران بودم که خبر دادند مادر بارداری در یکی از روستاهای مینودشت در حین انتقال به بیمارستان در برف ‎گیر کرده و متأسفانه فوت کرده است.

وی اضافه کرد: با شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم در همان جلسه قرار بود که یک گروه زرهی را برای نجات آنها به منطقه بفرستیم چون امکان کمک هوایی وجود نداشت، با شنیدن این خبر برخی‎ها گفتند حال که این خانم فوت کرده نیازی به اعزام گروه زرهی نیست من گفتم نه، بگذارید گروه برود و به کار خود ادامه دهد بعد از 20 دقیقه خبر آوردند که زن باردار زنده است و یک ساعت بعد متوجه شدیم که در بیمارستان زایمان کرد و مادر و پسر هر دو سالم هستند که این ماجرا تلخ‎ترین و بهترین خاطره دوران مدیریت من بوده‎اند.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول