اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی خبر داد

تشکیل گروه نمایشی سردار جنگل

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی از تاسیس گروه نمایشی سردار جنگل در قالب موسسه فرهنگی و هنری تک‌منظوره خبر داد.

تشکیل گروه نمایشی سردار جنگل

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد شیخان بعد از ظهر امروز در نشست با دست‌اندرکاران هنری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: فعالیت‌های هنری با هدف بازشناسی و معرفی شخصیت طلبه نستوه شهید میرزا کوچک جنگلی ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه هنر وسیله‌ای ماندگار برای معرفی مفاخر ایرانی اسلامی است، افزود: فعالیت هنری در حوزه مذکور معامله با خداست و هنرمند با توسل به خداوند نقش چهره‌ای را ایفا می‌کند که هویت یک ملت است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری تصریح کرد: بازیگران نمایش خیابانی سردار جنگل با اعتقاد قلبی در این عرصه گام گذاشتند و تقدیرکننده اصلی آنها شفاعت شهید میرزا کوچک جنگلی است.

این مسئول هنرمند اسلامی را دارای ویژگی منحصر به‌فرد دانست و ابراز کرد: هنرمندان نمایش خیابانی سردار جنگل با نقش‌آفرینی در تفکر مخاطبان اندیشه‌ای نو پدید می‌آورند و این امر آفند فرهنگی در مقابله با تهدید نرم دشمنان انقلاب اسلامی است.

شیخان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید گیلان، بیان کرد: شهدا قهرمان واقعی هستند و شهید والامقام میرزا کوچک جنگلی یکی از ستارگان درخشان گیلان محسوب می‌شود.

وی معرفی و بازشناسی سیر و سلوک اخلاقی و مبارزه ضد استعماری میرزا کوچک جنگلی را الگوی مناسبی برای ملت ایران نامید و اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی می‌تواند الگوی مناسبی برای تمام ملت‌های عدالت‌خواه و آزادی‌طلب باشد.

*پیام مقام معظم رهبری چراغ هدایت کنگره میرزا است

رئیس کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی به دیدار اعضای این کنگره با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دیدار مذکور بهترین هدیه به فعالان حوزه میرزاشناسی بود.

این مسئول پیام مقام معظم رهبری را چراغ هدایت کنگره میرزا کوچک عنوان کرد و یادآور شد: اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه علمی، فرهنگی و هنری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی پیگیری می‌شود.

شیخان با قدردانی از حضور فعالان دانشگاهی و حوزوی در نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی، بیان کرد: تمدید یک‌ ساعت مدت نشست علمی کنگره مذکور و برگزاری نشست‌های جانبی میرزاشناسان نشان‌دهنده اشتیاق بالای نخبگان کشور برای بازشناسی شخصیت روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی است.

وی هنر را از شاخصه‌های ایرانی‌ها نامید و اذعان کرد: هنر بهترین زبان بین‌المللی برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی به دنیا است.

این مسئول ادامه داد: هنرمندان با معرفی مفاخر می‌توانند آداب و سنت‌های این سرزمین را حفظ کنند و نمایش سردار جنگل آینه و تابلویی از زیبایی‌های معرفتی و اعتقادی میرزا کوچک جنگلی است.

*نمایش سردار جنگل یادآور استکبارستیزی میرزا کوچک است

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی در سه جبهه با استبداد داخلی و استعمار خارجی روس و انگلیس جنگید، خاطرنشان کرد: نمایش سردار جنگل یادآور استکبارستیزی میرزا کوچک است.

این مسئول تبیین نقش بیداری مردم در دوران استعمار خارجی و استبداد داخلی و تقویت روحیه‌ خودباوری و اعتقادهای دینی بین جوانان را از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی برشمرد و اظهار کرد: جوانان و نسل‌های آینده باید با شخصیت‌های بزرگ ملی کشور آشنا شوند.

شیخان همچنین با قدردانی از تلاش رسانه‌های محلی گیلان، گفت: مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی گیلان برگ زرینی را در تاریخ رسانه این استان رقم زدند.

وی در پایان در پاسخ به درخواست کارگردان نمایش خیابانی سردار جنگل، از تاسیس گروه نمایشی سردار جنگل در قالب موسسه فرهنگی و هنری تک‌منظوره خبر داد.

*مدیریت کنگره ملی میرزا کم‌نظیر بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: مدیریت و اجرای علمی کنگره ملی میرزا کوچک کم‌نظیر بود.

حمید حاذق نیکرو افزود: کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در مدت کوتاهی با حضور یک‌هزار فرهیخته، بیش از 500 مقاله، جمع‌آوری صدها اسناد و ... برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم فعالیت‌های ملی و ارتقای آن به بین‌المللی، اذعان کرد: جامعه تشنه شناخت و بازشناسی مفاخری مانند طلبه شهید میرزا کوچک جنگلی است.

به گزارش فارس، از کارگردان و بازیگران نمایش سردار جنگل در نشست مذکور با لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول