اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرگان:

پارک جنگلی النگدره گرگان باید به مرکز مهم تفریحی تبدیل شود

فرماندار شهرستان گرگان گفت: پارک جنگلی النگدره باید به مرکز مهم تفریحی گرگان تبدیل شود.

پارک جنگلی النگدره گرگان باید به مرکز مهم تفریحی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر احمدی بعدازظهر امروز در بازید از پارک جنگلی النگدره گرگان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان و تنی چند از مسئولان شهری اظهار داشت: تمام دستگاه‎های اجرایی باید در بالا بردن کیفیت خدمات به شهروندان در این پارک سهیم باشند.

وی تصریح کرد: استان گلستان به خصوص شهر گرگان جاذبه‎ها و مکان‌های تفریحی و تاریخی فراوانی دارد که می‎تواند زمینه جذب گردشگران و مسافران را فراهم کند.

فرماندار گرگان اذعان داشت: این استان به خاطر قرار گرفتن در مسیر تردد زائران بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به مشهد مقدس فرصت خوبی برای مسئولان و برنامه‌ریزان استان قرار داده تا با برنامه‎ریزی دقیق و هماهنگ با مشارکت همه دستگاه‎های اجرایی زمان ماندگاری مسافران را در این استان افزایش دهند.

همه در شناساندن جاذبه‎های گردشگری گرگان تلاش کنند

احمدی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‎های اجرایی شهر گرگان باید با همکاری و هماهنگی در شناساندن جاذبه‎های گردشگری به مردم کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران از جاذبه‎های طبیعی گرگان است که می‎تواند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کند، همه باید به این مهم توجه داشته باشند که ورود هر چه بیش‌تر مسافر به این شهر باعث افزایش درآمد اقتصادی مردم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت‎های انجام شده در این پارک از زمان تحویل در تاریخ 23 شهریور ماه 1391 تاکنون را ارائه داد.

پارک جنگلی النگدره 185 هکتار مساحت دارد

موسی‎الرضا صفری اظهار داشت: پارک جنگلی النگدره به مساحت 185 هکتار در سه کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع است.

وی درباره بهبود وضعیت روشنایی پارک، بهبود آسفالت مسیر و نظافت، رسیدگی به وضعیت سرویس‎های بهداشتی، تجهیز نمازخانه پارک، رنگ آمیزی تابلوها، تیرهای برق و جمع‎آوری وسایل بازی فرسوده و مستعمل پارک‎ها گزارشی ارائه داد.

مدیر عامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان درباره برنامه‎های آتی این سازمان در پارک جنگلی النگدره گفت: تجهیز زمین بازی ایمن و استاندار جدید، نصب علائم ترافیکی و هشداردهنده، بهبود مبلمان پارک از جمله تعویض تمام سطل‎های زباله، نیمکت‎ها و بهبود روشنایی کمپ‎ها از جمله اقداماتی است که در تدارک برنامه‎ریزی آن هستیم.

لازم به ذکر است طبق بند ج ماده 147 برنامه پنجم توسعه کشور، وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است ظرف مدت یکسال اول برنامه، بدون رعایت تشریفات مناقصه، مدیریت، احداث، نگهداری، توسعه و بهره‎برداری پارک‎های جنگلی و مراتع قابل درختکاری، نهالستان‎های متروکه و اراضی واقع در کاربری‎های سبز و کمربند سبز شهرها را در محدوده و حریم شهرها با حفظ مالکیت دولت و کاربری طبق طرح مورد توافق شهرداری و سازمان مذکور بدون دریافت حقوق مالکانه به شهرداری مربوطه به منظور توسعه فضای سبز و استفاده بهینه واگذار کند.

پیرو واگذاری پارک جنگلی النگدره به سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، فرماندار شهرستان گرگان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر مدیران و مسئولان شهری از پارک جنگلی النگدره بازدید کردند.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول