اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

سوخت جایگزین در اردبیل تامین شده است / ضرورت راه‌اندازی مجتمع خدماتی در محور اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و نانوایی‌ها در فصل زمستان اقدام لازم را انجام داده‌اند.

سوخت جایگزین در اردبیل تامین شده است / ضرورت راه‌اندازی مجتمع خدماتی در محور اردبیل ـ سرچم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در نشست با مسئولان خدمات‌رسانی و امدادی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در سطح استان ما از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم تا نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین در برخی حوزه‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها و نامساعد بودن شرایط جوی در استان اردبیل ضرورت ذخیره‌سازی و جایگزین کردن سوخت دوم برای برخی واحدها و همچنین مجموعه‌های تولیدی ضروری به نظر می‌رسد که در این باب همکاری لازم با شرکت نفت و گاز استان به عمل آمده تا با کمترین نقص بتوان در این زمینه به ذخیره‌سازی و توسعه سوخت جایگزین اقدام کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: شرکت نفت استان از نیمه‌های فصل پاییز در زمینه ذخیره‌سازی سوخت کافی مناطق روستایی و فاقد گاز طبیعی اقدام لازم را انجام داده اما آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد بستر‌سازی در تقویت و توسعه برنامه‌های مشارکتی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

میر‌جعفریان گفت: در کنار این دستگاه‌های خدمات‌رسان سایر مجموعه‌ها نظیر هلال احمر، اورژانس، راهداران و شهرداری‌ها باید در فصل زمستان آماده پاکسازی جاده‌ها، معابر، کوچه‌ها و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی باشند تا در این حوزه مشکلات و نگرانی‌ها سبب رنجش و دلخوری عموم مردم نشود.

این مسئول بیان داشت: البته در دو هفته گذشته و به دنبال بارش‌های زمستانی اقدامات هماهنگ در مسیر خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مسافران انجام شده و به نظر می‌رسد با یک تعامل و هماهنگی لازم بتوان به گونه‌ای اقدام و حرکت کرد تا مشکلات ناشی از بروز حوادث غیر‌مترقبه و یا بارش‌های سنگین در روزهای زمستانی به حداقل برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از راه و شهرسازی خواست در رفع نواقص موجود محور اردبیل ـ سرچم اکیپ ویژه‌ای را فعال کرده و نسبت به راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی فعالیت کند.

میرجعفریان همچنین به بروز برخی تصادفات در این محور و محور اردبیل ـ مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در این زمینه ضمن انجام کارهای زیر‌بنایی نظیر چهارخطه کردن محورهای اصلی استان باید پیچ‌های خطرناک و برخی نواقصات فیزیکی راه برطرف شده و با نصب علایم هشدار دهنده از اتفاقات ناگوار در حد امکان کاست.

وی ضرورت راه‌اندازی اکیپ‌های کشیک در دستگاه‌های خدمات‌رسان را در فصل زمستان یادآور شد و تصریح کرد: هماهنگی لازم بین پلیس راه، اورژانس و راه و شهرسازی باید به گونه‌ای باشد تا از طریق سامانه اطلاع‌رسانی و آنی بتوان در کمترین زمان در محل وقوع حادثه برای امدادرسانی حاضر شد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به فعال شدن دستگاه‌های ارتباطی ماهواره‌ای و الکترونیکی تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه با توجه به قابلیت تلفن ماهواره‌ای ثریا در اتصال به رایانه و دیتا و همچنین ارسال پیام کوتاه و موقعیت‌یابی ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی با اولویت نهادهای خدمات‌رسان به این تجهیزات نوین مجهز باشند.

میرجعفریان گفت:‌ تجهیز دستگاه‌های مختلف به این خدمات سبب می‌شود تا مشکل خط‌ دهی تلفن همراه و همچنین معضلات پوشش سامانه تلفن همراه برطرف شده و با یک توانمندی بتوان در کوتاه‌ترین فاصله زمانی هماهنگی و مشارکت توانمند را برقرار کرد.

این مسئول یادآور شد:‌ البته در این زمینه بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان استان به سیستم آنلاین ارتباط‌گیری مجهز شده‌اند اما بهتر است با تدبیری بهتر تلفن‌های ماهواره‌ای در دستگاه‌های خدمات‌رسان فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست فرمانده پلیس راه اردبیل نیز با اشاره به اصلاح 32 نقطه حادثه‌خیز در سال‌های اخیر گفت: از 78 نقطه حادثه‌خیز استان تنها 46 نقطه حادثه‌خیز در اولویت اصلاح قرار دارد که امیدواریم با تامین اعتبار و با تعامل نزدیک پلیس راه و راه و شهرسازی بتوان مشکلات ناشی از این امر را برطرف کرد.

معراج ظهیری با بیان اینکه با حذف نقاط حادثه‌خیز تعداد تصادفات به شدت کاهش یافته است، یادآور شد: اداره راه و شهرسازی متعهد شده است نسبت به تعریض جاده خلخال ـ سه راهی هیر اقدام لازم را انجام دهد تا در مواقع بارانی و مه گرفتگی شاهد واژگونی خودروها نباشیم.

وی به وضعیت گشت‌های پلیس راه در محور اردبیل ـ سرچم اشاره کرد و گفت: گشت‌های پلیس راه در این منطقه حاضر هستند و اگر مشکل آنتن‌دهی تلفن مرتفع شود پلیس راه توانایی رساندن خود به صحنه تصادف در بازه زمانی پنج دقیقه‌ای را دارد.

فرمانده پلیس راه اردبیل ضرورت تعیین تکلیف حمل جسد در تصادفات را با تولیت یک دستگاه مشخص ضروری اعلام کرد و اذعان داشت: این برای ما بسیار شرایط نامناسبی را به وجود آورده که بخواهیم با وانت‌بار یا نیسان جسدی را از جاده‌ها حمل کنیم.

انتهای پیام/62005/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول