اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی:

عدم تامین سوخت مورد نیاز افغان‌ها رونق قاچاق را در پی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی گفت: عدم تامین سوخت مورد نیاز افغان‌ها از طریق قانونی رونق قاچاق و بازار غیررسمی را در پی دارد.

عدم تامین سوخت مورد نیاز افغان‌ها رونق قاچاق را در پی دارد

محمدعلی قلندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: کشور افغانستان به تمامی کالاهای خراسان‌جنوبی برای صادرات نیازمند است.

وی ادامه داد: با توجه به مشترکات قومی و دینی که بین ما و کشور افغانستان وجود دارد مسئولان بلندپایه، تجار و بازرگانان این کشور تمایل زیادی به ایجاد ارتباط اقتصادی با کشورمان دارند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی دارای بیشترین مرز مشترک با این کشور است، افزود: بعد از راه‌اندازی گمرک و پایانه میل 78 در خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی پایانه ابونصر فراهی افغانستان شاهد افزایش حجم صادرات به این کشور بودیم.

*خراسان‌جنوبی از ظرفیت خوبی برای صادرات به افغانستان برخوردار است

قلندری با تاکید بر اینکه خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به افغانستان است، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی امن‌ترین استان کشور است که همین موضوع افغان‌ها را برای ارتباط بیشتر با ما ترغیب می‌کند که باید از این موقعیت حداکثر استفاده را بکنیم.

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی تعامل خوبی بین مسئولان وجود دارد که این امر افزایش ارتباط با کشور افغانستان را تقویت کرده است.

*مناسبات فرهنگی و اجتماعی با افغانستان باید در دستور کار قرار گیرد

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مردم کشور افغانستان به شدت به سوخت و نفت نیاز دارند، گفت: باید مشکلات پیش‌ روی صادرات سوخت به این کشور مرتفع شود تا کاهش فعالیت‌های غیررسمی این کار را از مرز شاهد باشیم.

قلندری تصریح کرد: اگر موانع موجود برطرف نشود با توجه به تفاوت قیمت فاحش سوخت در کشور ما با این کشور شاهد افزایش قاچاق سوخت به‌ طور غیررسمی هستیم.

وی افزود: باید برای افزایش ارتباط فرهنگی و اجتماعی با افغانستان نیز برنامه‌ریزی کنیم چرا که مردم این کشور از این اقدامات استقبال می‌کنند.

*زیر‌ساخت‌های لازم صادرات به افغانستان در خراسان‌جنوبی فراهم نیست

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخشنامه جدید گمرک مشکلاتی را برای صادرات به این کشور به وجود آورده است، افزود: هنوز زیر‌ساخت‌های لازم برای صادرات به افغانستان در خراسان‌جنوبی فراهم نشده است که مسئولان باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

قلندری ادامه داد: در سایر زمینه‌ها از قبیل نوع بسته‌بندی کالاها و همچنین در انبارها با مشکلاتی مواجه هستیم که باید مرتفع شود تا شاهد رونق صادرات در استان باشیم.

انتهای پیام/690011/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول