اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی:

سوخت دوم مدارس برخوردار از گاز پیش‌بینی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به بروز حوادث مختلفی از جمله قطع گاز در سال های اخیرگفت: اماکنی چون مدارس، خبازی‌ها که از گاز برخوردارند باید سوخت دوم را برای مقابله با این گونه حوادث نیز آماده کنند.

سوخت دوم مدارس برخوردار از گاز پیش‌بینی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ سیدعلی میرکریمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران عضو مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: در هر مقطعی ممکن است با حوادثی چون قطع گاز به دلایل مختلف مواجه شویم، از این رو می‌طلبد تا دستگاه‌های مرتبط و حتی در منازل  آمادگی‌های لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مقابله با حوادث سه اقدام قبل، حین و بعد از حادثه تقسیم بندی شده است، خاطرنشان کرد: کم هزینه‌ترین راه در این راستا اقدامات پیشگیرانه است.

میرکریمی انجام مانورهای مقابله با حوادث را بهترین راه برای ارتقای آمادگی‌ها و کسب آمادگی عنوان کرد و گفت: مانور یعنی ممارست و تمرین ، از این رو می‌طلبد تا مانورها از سوی دستگاه‌های مختلف اعم از شرکت برق، گاز، آب و فاضلاب، مخابرات و هلال احمر برگزار شود.

وی همچنین حرکت مانور به سمت لحظه صفر را در اجرای  این مانورها مهم برشمرد و افزود:باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی هم برگزاری سناریوی مانور قطع گاز را از جمله اقدامات این شرکت برای کسب آمادگی عنوان کرد.

حسین تقی‌نژاد مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی  تصریح کرد:در این مانور فرضی گاز این چهار راه شهدا که حدود هشت درصد از جمعیت بجنورد را داشته قطع و سوخت دوم مصرف شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ساختمان شرکت گاز خراسان شمالی که اخیراً کار ساخت آن به اتمام رسیده به گونه‌ای احداث شده که توان مقابله با زلزله‌های هشت ریشتری را دارد، گفت: در این سازه تمامی استانداردها دیده شده و الگوی ساخت و ساز با آخرین استاندارها مطابقت دارد.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول