اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تأکید کرد

لزوم ایجاد بخش کارشناسان اشتغال در دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری فارس: استاندار همدان بر لزوم ایجاد بخش کارشناسان اشتغال در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: این مهم سبب می‌شود کارشناسان پیگیر طرح‌های دارای توجیه اقتصادی باشند.

لزوم ایجاد بخش کارشناسان اشتغال در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تأکید بر لزوم پرداخت وام‌ها و تسهیلات تعهد شده توسط بانک‌ها در زمینه طرح‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌‌های اجرایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه رقم‌های پیشنهادی در زمینه اعطای وام را پذیرفته‌اند باید هر چه سریعتر در راستای عقد قرارداد نیز همت گمارند.

وی با بیان اینکه بانک مسکن با 96 درصد پرداخت تسهیلات مشاغل، بانک سپه با 87.9 درصد و بانک ملی با 84.4 درصد رتبه های برتر را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: عملکرد بانک صادرات در این زمینه باید بیشتر شود.

استاندار همدان با تأکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود از دستگاه‌های مختلف اجرایی استان خواستار شد این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز باید ضمانت دریافت وام افراد زیر پوشش این دستگاه را برای کسانی که توانایی معرفی ضامن ندارند را بر عهده بگیرد.

وی تأکید کرد: مسئولان بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها و مشاغل خانگی عملکرد خوبی نداشته‌اند باید بیشتر از گذشته برای اصلاح این عملکرد تلاش کنند.

آزاد با بیان اینکه تعداد زیادی از کارخانجات استان همدان در حال تعطیلی هستند بر لزوم توجه به وضعیت این واحدها صحه گذاشت و افزود: اگر اعتباری قرار است به واحدهای صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تخصیص یابد این گونه واحدها باید در اولویت قرار گیرند.

استاندار همدان ادامه داد: کارگاه‌هایی در استان وجود دارد که با یک دهم ظرفیت خود کار می‌کنند و فعال کردن این واحدها مهم تر از دادن تسهیلات به برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

وی تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد که بخش زیادی از کار آن‌ها انجام شده و منتظر تصمیمات کوچک برای راه‌اندازی است که مدیران باید کمک به این گونه واحدها را در برنامه خود قرار دهند.

آزاد با بیان اینکه توجه به پرداخت مشاغل خانگی به صنایع دستی باید بیشتر از گذشته مد نظر قرار بگیرد، تحقق این مهم را گامی مؤثر در درآمدزایی خانواده‌ها قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی کارگاه‌ها فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال است و می‌توان با کمترین سرمایه در گردش بهترین استفاده را از ظرفیت این کارگاه‌ها برد، خاطرنشان کرد: با کمترین سرمایه‌گذاری در این کارگاه‌های تولیدی و صنعتی نیز می‌توان شیفت‌های کاری را افزایش داد که به نوبه خود اشتغالزایی را نیز افزایش می‌دهد.

استاندار همدان بابیان اینکه برای ایجاد یک شغل در جامعه باید دغدغه‌های زیادی را متحمل شده و هزینه‌های زیادی را نیز صرف کنیم، عنوان داشت: حفظ اشتغال موجود در جامعه بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته وی، در پرداخت تسهیلات به مشاغل تنها بانک‌ها را نمی‌توان عامل مشکلات دانست بلکه بیشتر متقاضیان و کارگاه‌ها نیز در پرداخت به موقع اقساط خود کوشش نمی‌کنند.

آزاد با تأکید بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی به نام اشتغال در واحد خود ایجاد کند، افزود: در این بخش باید از کارشناسان با انگیزه بهره گرفته شود نه اینکه کارشناسان بادی به هر جهت را حرکت کنند.

وی در پایان افزود: ایجاد بخش کارشناسان اشتغال در دستگاه‌های اجرایی سبب می‌شود این افراد با انگیزه پیگیر طرح‌های دارای توجیه اقتصادی باشند و روند اخذ وام از بانک‌های عامل را نیز رصد کنند تا بر این اساس اگر مشکلی در روند اعطای وام وجود داشت در راستای رفع آن بکوشند.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول