اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

شورای عالی کار به دنبال روش‌های نوین اشتغالزایی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: شورای عالی کار باید به دنبال روش‌های نوین اشتغالزایی باشد چرا که توزیع پول به صورت مجرد اشتغال پایدار ایجاد نمی‌کند.

شورای عالی کار به دنبال روش‌های نوین اشتغالزایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای پیش از ظهر امروز در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به دیداری که با وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در رابطه با طرح اشتغال کلان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در قالب تأسیس مؤسسات تخصصی، علمی و پژوهشی و ارتقا و اعتلای کیفیت و فناوری صورت گرفته، اظهار داشت: این طرح در قالب پیشنهاد برای شورای عالی اشتغال کشور از سوی وزیر معرفی شد.

وی با تأکید بر اینکه بحث اشتغال کشور باید با تأسی از روش‌های نوین حل شود، چرا که در دنیای پیشرفته و صنعتی امروز اگر بخواهیم مسئله اشتغال را حل کنیم باید با روش‌های نوین علمی و پژوهشی به این مهم دست یابیم، عنوان داشت: هر کدام از بانک‌ها سهم کاملاً مشخصی دارند که نشان می‌دهد ما از نظر مالی برنامه مدونی در کشور برای تولید اشتغال به صورت هدفمند داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این سئوال که چرا همین برنامه‌ای که در رابطه با توزیع منابع مالی داریم؛ برنامه قوی و هدفمندی با زیرساخت مستحکم، علمی و پژوهشی برای ارائه وام‌ها در مسیر علم و توسعه کشور نیست؟، گفت: بیشتر بحث تأمین منابع مالی مطرح است در حالی که رکن و اساس توسعه کشور با اشتغال پایدار باید مرهون ارتباطی پایدار با دانش و صنعت باشد اما در حال حاضر این ارتباط بسیار ضعیف است.

وی ضمن انتقاد از اینکه تنها در هفته‌های پژوهش و فناوری برای این دو مقوله مهم و ارزشی سالگرد و بزرگداشت انجام می‌شود، تصریح کرد: باید به جای لوح‌های پژوهشی که در هفته آن اهدا می‌شود لوح‌هایی نیز برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها در نظر گرفته شود تا مشخص شود چه مقدار از پژوهش‌های انجام شده وارد چرخه تولید کشور شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ضمن تأکید بر لزوم تولید ثروت از طریق علم که منجر به اشتغال می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشور ما سرمایه‌گذار مالی مورد توجه است اما قطعاً علاوه بر وجود سرمایه‌گذار مالی باید سرمایه‌گذار علمی نیز وجود داشته باشد چرا که ارتباط این دو سبب پویایی و نائل شدن به اهداف می‌شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به ایده در کنار سرمایه این روند را امری شایان توجه در بارور شدن چرخه تولید کشور دانست و گفت: برای این مهم مؤسسات تخصصی علمی و پژوهشی راهگشا است که بر این اساس سرمایه‌گذار به این مراکز مراجعه و برای دستیابی به راه‌های منتهی به تولید مشاوره می‌گیرد.

کارخانه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به علم در چرخه توسعه و صنعت این مهم را موجب اشتغالزایی عظیم در کشور دانست و افزود: در کشور بیش از 70 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است اما چقدر با دانشگاه ارتباط دارند؟

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان متذکر شد: شورای عالی کار باید به دنبال روش‌های نوین اشتغالزایی باشد چرا که توزیع پول به صورت مجرد اشتغال پایدار ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/89004/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول