اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

مشاغل آلاینده شیراز به خارج از شهر منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز با تاکید بر ضرورت انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر گفت: بر همین اساس، هم‌اینک هشت سایت ویژه ساماندهی مشاغل مزاحم و ویژه را در این شهر در دست اجرا داریم.

مشاغل آلاینده شیراز به خارج از شهر منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت عصر امروز در بازدید از پروژه سایت نمایشگاهی ماشین‌آلات سنگین شیراز اظهار داشت: ساماندهی مشاغل ویژه که در محدوده شهر، مزاحمت، ترافیک و آلودگی‌هایی برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کنند، یکی از وظایف شهرداری است.

وی ابراز داشت: سایت نمایشگاهی ماشین‌آلات سنگین با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در نخستین فاز در فضایی به مساحت 75 هکتار آماده می‌شود که 74 درصد پروژه متعلق به شهرداری است.

شهردار شیراز گفت: امیدواریم در آینده نزدیک یک نمایشگاه فروش ماشین‌آلات سنگین به همراه مراکز ارائه تمام خدمات به این ماشین‌آلات از جمله شماره‌گذاری را در این سایت داشته باشیم.

پاک فطرت افزود: افتتاح این سایت علاوه بر ایجاد یک رونق خوب برای این منطقه به عنوان یکی از مناطق محروم شهر، به رونق اقتصادی فارس و شیراز، ایجاد اشتغال و ساماندهی ماشین‌آلات سنگین نیز کمک می‌کند.

شهردار شیراز گفت: با راه‌اندازی این سایت برای حدود 2 هزار و 800 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که امیدواریم استان فارس و استان‌های جنوبی را نیز زیر پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد خیابان‌های اصلی این سایت آماده آسفالت شدن است و چند پروانه ساختمانی نیز صادر و ساخت آنها نیز به زودی آغاز می‌شود.

پاک فطرت در مورد زمان بهره‌برداری از این سایت نیز گفت: با همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی سال آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم در اجرای این پروژه‌ها را ندارند که لازم است در این زمینه با معرفی اهمیت این پروژه‌ها به شهروندان و مسئولان بیشتر تلاش شود.

شهردار شیراز ادامه داد: در ادامه اجرای سیاست انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر، هم‌اینک نخستین فاز سایت آهن‌فروشان نیز که فعالیت آنها در نقاط مختلف شهر مورد اعتراض شهروندان بود را در فضایی 30 هکتاری آماده بهره‌برداری داریم.

پاک فطرت گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این سایت بتوانیم مشکل بولوار امیرکبیر که محل فعالیت این مشاغل است را برطرف کنیم.

به گزارش فارس، ساکنان در محدوده مرکزی شهر شیراز به خاطر وجود مشاغل بسیار آلاینده صوتی و هوایی با بیماری‌های قلبی و تنفسی رو به افزایشی مواجه شده‌اند که عدم اجرای طرح محدوده ترافیک این کلان‌شهر، نیز به این مشکل و معضل بزرگ شدت بیشتری داده است.

انتهای پیام/ 2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول