اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر:

بیش از 17 هزار مستمری‌بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: 17 هزار و 235 مستمری‌بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی استان بوشهر هستند.

بیش از 17 هزار مستمری‌بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

عبدالمجید رازه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار و 325 نفر بازنشسته، یک‌هزار و 550 نفر از کارافتاده و 9 هزار و 360 نفر نیز بازمانده از کار هستند.

وی افزود: همچنین 2 هزار و 138 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم که  45 درصد آنان در شهرستان بوشهر، 25 درصد در دشتستان و مابقی در دیگر شهرستان‌ها هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: در هشت ماهه امسال بیش از 78 میلیارد تومان تعهدات بلند و کوتاه مدت، غرامت دستمزد، هزینه بارداری، بیماری، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کردیم.

رازه گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد یعنی حدود 18 میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دریافتی تامین اجتماعی در هشت ماهه امسال 300 میلیارد تومان بوده است، افزود: در هشت ماهه امسال 34 میلیارد تومان هزینه بازنشستگی، 22 میلیارد تومان مقرری، هشت میلیارد و 800 میلیون تومان ازکارافتادگی، هشت میلیارد تومان بیمه بیکاری و پنج میلیارد تومان هزینه بارداری پرداخت کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: اقدامات دولت نهم و دهم خدمات ارزنده‌ای را در بخش تامین اجتماعی به مردم داده و در این دولت گروه‌هایی که به آنان توجهی نمی‌شده از جمله خادمان مساجد، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

رازه افزود: بر این باور هستیم به روزی برسیم که در کشور حتی یک نفر هم بدون پوشش بیمه‌ای نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر قانون بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور عملیاتی و درحال اجرا است و استان ما نیز با تمامی ظرفیت لازم در حال اجرای این موضوع بوده و تمام کارفرمایانی که تا پایان سال 1390 بدهی آنان قطعی شده و مشمول جریمه شده‌اند می‌توانند با پرداخت اصل حق بیمه از معافیت 90 درصد مورد مطالبه بهره‌مند شوند این طرح بخشودگی جرائم حرکتی در جهت حمایت از تولید است و امیدواریم که کارفرمایان در این فرصت تعیین شده به شعبات سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: ضمناً تا دهه اول ماه جاری تعداد 693 نفر از کارفرمایان برای بررسی بدهی خود در سطح استان به مراکز تأمین اجتماعی مراجعه کردند.

رازه گفت: یکی دیگر از مواردی که در دستور کار سازمان در سطح استان است بهره‌مندی مستمری بازنشستگی با 60 سال سن و 10 سال است، زیرا با توجه به بند 66 قانون بودجه سال 91 افرادی که دارای 10 سال سابقه و شرایط سنی 60 سال مردان و 55 سال برای زنان باشند می‌توانند از مزایای مستمری بگیری سازمان استفاده کنند، کسانی که کسری سابقه دارند می‌توانند نسبت به پرداخت آن اقدام و مشمول این مزایای قانونی شوند.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول